Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:
bensinskalle skrev: Mitt "tips" är att borra.
Som sagt, gärna med vänsterborr.
Spelar det någon större roll om man ska borra sig rakt igenom bara? Risken att man drar åt den extra med högerborr är väl minimal, och skulle det mot förmodan är det väl bara att stanna och glatt skruva ut resterna själv :P
Användarvisningsbild
av Vojje
Du ska tänka mer positivt. Att skruven släpper när du borrar med vänsterborr.
Jag skulle dock inte springa runt och leta efter sådana borr om jag inte har det i lådan.
Vet inte ens om B-tema har sådana :wink: .
av mena
Ingenting gick för mig igår. Köpte två järnborrar från Jula men som jag förväntade mig så var det skitkvalite och skar dåligt vilket resulterade i att jag istället knäckte borrarna innan jag kunde borra några djupare hål.

Det fick bli en nödlösning. Jag öppnade bagageluckan och såg att skruvhålen är fastsvetsade och är helt täta så jag pluggade inte hålen utan slipade ner den skurv som stack ut och sedan rengjorde jag lacken och sedan fick det bli kjells super dubbelhäftande tejp som håller för 15kg något. Står att den ska kunna användas utomhus.
Jag vet inte den bästa sättet men jag behövde få upp skylten för att slippa böter och har inte tid den kommande veckan att fixa till det ordenligt.

Ser väl hur länge skylten klarar sitta upp med tejpen men vad tror ni är den bästa lösningen om jag vill fästa skylten ordenligt. Kan jag borra igenom och sätta någon skruv och mutter och i sådant fall vad tätar jag hålet med så att det inte kryper in fukt och börjar rosta någonstans.

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]