Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ottomeister
snepo skrev:det är rätt Lmm men defekt.Jobbarkompisen köpte generator på skruvat som braka ihop efter en månad.Man får ju heller inte pengar tillbaks utan ett tillgodo på beloppet.
Jag har precis samma problem med en tändkabelsats från skruvat nu. Dom ger mig bara ett tillgodokvitto som jag får handla i deras butik för.
Men att jag har lagt 500 spänn på tändkablar och nu vill köpa tändkablar någon annanstans då deras inte håller måttet verkar dom inte förstå!

Har alltid rekomenderat skruvat.se innan och dom flesta produkterna är bra. Men deras kundtjänst är bedrövlig rakt igenom!
av Arnold
Det är klart som fan att de ska betala tillbaka pengarna. Är det fel på produkten råder ingen tvekan om detta. Efter diskussionen i tråden där där folk vädrade sitt missnöje med Skruvat trodde man det skulle bli bättre efter vd:s uttalande. Men det blir tydligen inte bättre.
Användarvisningsbild
av snepo
Breaker exakt den koden och några till som var relaterade till lambda,volvo fick även fram en felkod som heter ecm 6806.vet ej vad den betyder.Nu har bilen funkat i två veckor utan strul.
av Breaker
snepo skrev:jag tycker dock fortfarande att den tvekar lite vid 3000 varv,inte lika illa som förutAlltså om man trampar på ordentligt
Min bil gick mycket bättre med skruvats lmm men koden och lampan tänder sig ändå.

Det kanske är magnetventilen som spökar på din bil.

Lista fel för: ECU ECM med kod 6806
ECM-6806 Turboreglering
ECM-6806 Turboreglering flödesfel
ECM-6806 Turboreglering flödesfel. För hög signal
ECM-6806 Turboreglering flödesfel. För högt flöde. Permanent/Intermittent fel
ECM-6806 Turboreglering flödesfel. För låg signal
ECM-6806 Turboreglering flödesfel. För lågt flöde. Permanent/Intermittent fel
ECM-6806 Turboreglerventil
ECM-6806 Turboreglerventil flödesfel
ECM-6806 Turboreglerventil flödesfel. För lågt tryck

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]

Bra idéer ni kommer med. Häftmassa ell[…]