Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zenobia
CarMan skrev:
G-kraft skrev:
Bullen skrev:Hallå.
Jag har precis köpt en V70 t5 -01 och saknar instruktionsbok, jag undrar vad det är för knappar (3 st)som sitter på mitt vänstra solskydd?
Jag undrar också om det är någon som vet vad det kostar att installera motor o kupévärmare?

//bullen :?:
alltså enligt den listan jag har så står det så här-
Parkeringsvärmare med tidur, batteri 800 A = 10.500:- till v70n
Nu pratar du bränsledriven värmare
Vill man verkligen ha något annat...
:D

Är supernöjd med min!
av maruder
CarMan skrev:
Jag har precis köpt en V70 t5 -01 och saknar instruktionsbok, jag undrar vad det är för knappar (3 st)som sitter på mitt vänstra solskydd?
Jag undrar också om det är någon som vet vad det kostar att installera motor o kupévärmare?

Knapparna är link home.
dessa knappar går att programera mot din garage dörr om du har fjärrstyrning i denna.
denna grej är bara för USA o Cannada. jag vet inte om det är för att sändarna inte uppfyller våra karav eller dom inte klarar våra frekvenser
finns som tillbehör sverige, om inget annat moteringsanvisning på volvos hemsida...

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... MA_9172677[sv-SE].pdf
Användarvisningsbild
av CarMan
maruder skrev:
CarMan skrev:

Knapparna är link home.
dessa knappar går att programera mot din garage dörr om du har fjärrstyrning i denna.
denna grej är bara för USA o Cannada. jag vet inte om det är för att sändarna inte uppfyller våra karav eller dom inte klarar våra frekvenser
finns som tillbehör sverige, om inget annat moteringsanvisning på volvos hemsida...

http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... MA_9172677[sv-SE].pdf
Var nånstans står det att tilbehöret är för svenska marknaden?
jag kan tydligt läsamig till i min tellbehörskattalog att detta tillbehör är för USA/Cannada.

men jag tror presis som jag redan skrev att det har med tilstånd för sändarutrustning att göra.
Användarvisningsbild
av Stoffe
CarMan skrev: men jag tror presis som jag redan skrev att det har med tilstånd för sändarutrustning att göra.

Du har så rätt så... PTS(Post & Telestyrelsen) är det som bestämmer om man får sända eller inte... Det är därför det alltid (ska) stå "Godkänd av Post & Telestyrelsen" på t.ex. walkie-talkies och det är också därför min Jens of Sweden MP3 spelare inte får användas till att sända radio... Tur att jag köpte min så tidigt =P

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]