Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
åsaboe skrev:
maruder skrev:
Jan-A skrev:Det kan faktiskt vara rätt praktiskt att slå på dimbakljuset för att få närgågna bilister att öka avståndet en smula. Fult, tjaa... ger dock oftast önskad effekt.....
Varför inte hålla till höger och när det är fritt, blinka två blink så kör han nog om dej, och så slipper du reta upp dej på närgångna bilister. :wink:
Jo, det där kan ju fungera där det finns plats, men om man ligger i enkelfilen på en 2+1väg och har en sån där plåtbög som slickar en i häcken händer det att man härsknar till. Varningsblinkers hjälper ibland, men det är ju egentligen inte tillåtet.
För hoppningsvis Köper "han" en Ny S80 med adaptiv farthållare o sen är problemet löst :wink:

Tyver var inte haller detta ett svar på utgångsfrågan.
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
_FrEdRiK_ skrev:Var bara en fråga. Tycker det är snyggare när det är ljus på båda sidor. Men som jag inte tänkte på är att dimljuset är samma som bromsljuset. Vilket inte var på gamla bilen.
det är inte samma lampa, men det är en mycket stark lampa som dels bländar bilen bakom & desutom "skymmer" ljuset från bromsljusen
bländar bilen bakom?
Snälla ge dig, tror du att det är nån strålkastare.
Skymmer bromsljusen?
Finns inte en chans i världen.
Kan man inte se att dimljusen är tänsda o inte ser när bromsljusen tänds har man inget i trafiken att göra.

Det är bara sätta dit en likandan lampa så har du dimljus på båda sidorna
Besiktningen säger inget om detta
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
greeeken skrev:
CarMan skrev:
_FrEdRiK_ skrev:Var bara en fråga. Tycker det är snyggare när det är ljus på båda sidor. Men som jag inte tänkte på är att dimljuset är samma som bromsljuset. Vilket inte var på gamla bilen.
det är inte samma lampa, men det är en mycket stark lampa som dels bländar bilen bakom & desutom "skymmer" ljuset från bromsljusen
bländar bilen bakom?
Snälla ge dig, tror du att det är nån strålkastare.
Skymmer bromsljusen?
Finns inte en chans i världen.
Kan man inte se att dimljusen är tänsda o inte ser när bromsljusen tänds har man inget i trafiken att göra.

Det är bara sätta dit en likandan lampa så har du dimljus på båda sidorna
Besiktningen säger inget om detta
Jag skulle vilja ha två punkter bakåt istället för en på Vänstersida. Frågan då om man bländar förmycket. Tycker jag då inte, och om man inte ser när man bromsar ska man nog inte köra bil. Det går ju på alla andra bilar :)
Svårt att se = nja det är det inte. Var dimma här om dagen o körde ikapp några bilar med så....

/F
Användarvisningsbild
av Loner
greeeken skrev: Det är bara sätta dit en likandan lampa så har du dimljus på båda sidorna
Funkar inte på min V70N iaf..
greeeken skrev: Besiktningen säger inget om detta
Inte? Tror nog dom lär gnälla rätt bra på det iom att det är olagligt.

/L

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]