Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bejje
Mikael G skrev:
Bejje skrev: Har dock hamnat i en liten knipa nu, så jag vettefan hur det blirmed bilen. Gubbfan som sålde den vägrar betala skatten samt skicka in lappen om ägarbyte om inte JAG betalar skatten. Läs mer här:
http://www.sweclockers.com/forum/13-kon ... -av-skatt/
Varför inte bara försöka att göra upp om att betala hälften var? Även om du har rätt så kan ju gubben kan ju kryssa i att bilen ställs av samband med ägarbytet och då är det likförbannat du som åker på att betala skatten när den ska ställas på igen.
Det är sant, men samtidigt har jag kopian på ägarbytet både på papper och i digital form som visar att det är påskrivet utan att avställning är ikryssat. Detta har jag nu mailat till transportstyrelsen tillsammans med köpekontraktet så får jag se vad dom säger om saken.
av Mikael G
Bejje skrev:
Mikael G skrev:
Bejje skrev: Har dock hamnat i en liten knipa nu, så jag vettefan hur det blirmed bilen. Gubbfan som sålde den vägrar betala skatten samt skicka in lappen om ägarbyte om inte JAG betalar skatten. Läs mer här:
http://www.sweclockers.com/forum/13-kon ... -av-skatt/
Varför inte bara försöka att göra upp om att betala hälften var? Även om du har rätt så kan ju gubben kan ju kryssa i att bilen ställs av samband med ägarbytet och då är det likförbannat du som åker på att betala skatten när den ska ställas på igen.
Det är sant, men samtidigt har jag kopian på ägarbytet både på papper och i digital form som visar att det är påskrivet utan att avställning är ikryssat. Detta har jag nu mailat till transportstyrelsen tillsammans med köpekontraktet så får jag se vad dom säger om saken.
Så länge transportstyrelsen inte fått in någon lapp om ägarbyte från säljaren är jag helt säker på att de inte bryr sig om saken även om du har en kopia. Om gubben skulle vägra skicka in det faller det under polisens ansvarsområde.
av Bejje
Mikael G skrev: Så länge transportstyrelsen inte fått in någon lapp om ägarbyte från säljaren är jag helt säker på att de inte bryr sig om saken även om du har en kopia. Om gubben skulle vägra skicka in det faller det under polisens ansvarsområde.
Ja det är möjligt och därför har jag även mailat polisen och förklarat samma historia samt bifogat dessa papper. Väntar på svar just nu.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Det är inte första gången man hör om trassel vid ägarbyten. Värre är det när endera sidan går under jorden innan ägarövergången skett. Köpte/sålde jag privat skulle jag se till att ägarbyteslappen postades i båda parters närvaro.

En annan variant:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 22&t=76861

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]