Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andy78
På vissa bilar brukar det sitta ett relä för förvärmningen.
Jag tolkar denna felkod som att din lamdasond fungerar men förvärmningen defekt.
Användarvisningsbild
av Vojje
andy78 skrev: Jag tolkar denna felkod som att din lamdasond fungerar men förvärmningen defekt.
Så är det säkert på OKV:s bil. Jag vill dock passa på att varna att det borde vara diagnossonden som felkoden gäller.
Men det är lätt att kolla. Bara att koppla loss reglersonden och ta ut felkoderna det ger.
Användarvisningsbild
av hollan
sitter inget relä till förvärmning men du har en säkring till lambdasonderna främre + bakre
lambdasonden är hel men förvärmningslingan ligger liksom inbyggd i sonden så den enda utvägen är att byta sond
Användarvisningsbild
av Vojje
Ravi skrev:Byt ut främre sond! Den brukar gå sönder
Det gör hjullagerna också. Och LMM. Och gasspjället. Lika bra att ta rubbet.

Nä, det bästa vore att ngn som har Vida citerar vad som gäller. Så att vi vet, en gång för alla.
Användarvisningsbild
av Ravi
Vojje skrev:
Ravi skrev:Byt ut främre sond! Den brukar gå sönder
Det gör hjullagerna också. Och LMM. Och gasspjället. Lika bra att ta rubbet.

Nä, det bästa vore att ngn som har Vida citerar vad som gäller. Så att vi vet, en gång för alla.

Ja fan vojje varför inte byta ventil hattarna när man ändå är i farten :)
Användarvisningsbild
av Vojje
Ravi skrev: Ja fan vojje varför inte byta ventil hattarna när man ändå är i farten :)
Precis. Tänk då på att efterdra hattarna efter högst 50 mil :D .
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]