Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Mycket märkligt,....du har iofs en sorts garanti på att du har köpt bilen på bilia, men det hade varit roligt att veta om du några felkoder i bilen: ECM osv
av wintergreen
Jag har läst lite om felkoder, dock har jag tyvärr ingen aning om vart jag ska leta i bilen. Jag har inte fått upp några felmeddelanden av något slag, endast den gula motorindikatorn vid start.
Hör till saken är att jag är en novis gällande denna bil då jag tidigare har haft en Volvo 340 från 1984 och den hade verkligen egenheter utöver mitt förstånd.
Angående garanti så gäller den fram till -07 (nybilsgaranti), vagnskadegaranti till -08.
Tack för ditt tålamod och viljan hjälpa till.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Vilken sorts bensin använder du och vad var det för motor !?
av wintergreen
Blyfritt 95. Motorn 2.4 (170hk) Kan detta ha någon betydelse? Ingen har i varje fall berättat.
Tänkte köra med bilen över helgen. Tillrådigt eller ej? Vet någon?
Användarvisningsbild
av G-kraft
wintergreen skrev:Blyfritt 95. Motorn 2.4 (170hk) Kan detta ha någon betydelse? Ingen har i varje fall berättat.
Tänkte köra med bilen över helgen. Tillrådigt eller ej? Vet någon?
Alltså det ska inte uppstå en sådan här fel meddelande...men prova med att köpa en sådan är injection trim...häll i det i tanken...men jag tror inte att det hjälper men man vet aldrig...emissionen borde inte strula för en sådan ny bil.....eller så kan du ta bort minus polen från batteriet på bilen och låt den stå ca 20 min...sedan sätter du på den och startar bilen...kanske försvinner..
Användarvisningsbild
av _Rick_
Har man garanti på bilen så skall man inte behöva mecka själv. Det är ju det som är det fina med garanti :) man slipper ;)
Användarvisningsbild
av G-kraft
_Rick_ skrev:Har man garanti på bilen så skall man inte behöva mecka själv. Det är ju det som är det fina med garanti :) man slipper ;)
Att ta bort minuspolen från batteriet och sedan lägga tillbaka den och att hälla i en injection trim flaska i bensin dunken är inte att mecka :wink:
av wintergreen
Ska det verkligen behövas i tanken med tanke på att den är så ny och knappt körd?
av Knasen
Att ta bort minuspolen från batteriet och sedan lägga tillbaka den
Är ingen bra ide!, för att då finns risken att felkoden försvinner, utan låt mekaren ta reda på varför lampan är tänd, så slipper du göra ett återbesök i framtiden pga samma fel. Utan låt mekaren utföra en felsökning.
av wintergreen
Tycker att det gå till ytterligheter med att mixtra med batteriet för en så pass ny bil. Trist att man är lite låst i helgen bara. Har dock fått en tid på tisdag hos Bilia. :)
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]