Jensen skrev:Tyvärr så är det som ziaal 243 skrev, nu har du redan köpt, men håller med om att du borde valt en bil med Business paketet, jag kan inte heller tänka mig att bilen har nästan Business men ändå inte??? då hade väl första ägaren valt Business direkt och inte satsat på en Addition och sen lagt på det andra.
Bilen tror jag inte kommer att vara så lättsåld som vissa här tror då Addition på en 2,5T ses som lite snikutrustad.
Men det viktiga är att du är nöjd med bilen.
Grattis till nya bilen hoppas att du blir nöjd som sagt.
Tack ska du ha Jensen även om jag inte samtycker i ditt resonemang.
Jag har haft en med business-paketet så jag vet vad som skiljer.
Det enda som skiljer är klädseln som är tyg/vinyl istället för tyg/läder,och det finns absolut inte tillstymmelse till slitage
vilket min förra business fick direkt om man inte smorde in lädret på ytterkanten.
I övrigt har den samma utrustning,dessutom är det sportstolar i denna istället för komfortstolar som sitter i business-paketet.
Man ska inte stirra sig blind på vilket paket det är utan titta på vad det finns för faktisk utrustning på bilen och denna bilen har mer än paketen erbjuder.
Att första ägaren valt Addition som grund och sen lagt på utrustning löst efter tycke och smak är i mitt tycke smartare för då får du
en bil precis som du önskar,fälgar,ratt och övriga detaljer.
Eftersom jag ALDRIG säljer bilar privat utan endast byter in dem,pga oseriösa privatister som tror det bara är att pruta över telefon innan de sett bilen + att om dom kommer och tittar så har dom "farbror Olle" självutnämnd bilkunnig som vet precis var man ska sparka på ett däck för att upptäcka eventuella brister.Addition eller business skiljer 5000:- hos Volvo-handlaren vilket får anses som en struntsumma i sammanhanget.
MVH/