Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Om du nu ska chipa så montera inte en dieselbox utan satsa på ett riktigt prog.
Oljan i en diesel blir svart med en gång. Räcker att köra 5km så är den svart och helt normalt.
Användarvisningsbild
av Bosa
BSR tar 7900:- inklusive PPC för "chipet" till en 05:a, inte 8900:- som det står tidigare i tråden. 8900:- gäller får årsmodell 06-08. :)
av linkan62
Vad gäller chippning så är programering av mjukvara det bästa sättet att höja effekten. Boxarna sägs bara laborera med gasen och dessutom är det risk för att spränga partikelfiltret. Ska säga att jag är amatör och inte någon expert på området.Min info kommer ifrån Tomas på TBRacing i Ålem som jag kan rekomendera då han är kunnig och dessutom billig. Här har du en länk till hans hemsida: http://www.tbracing.se/
av TomasL
Nu finns det ju inget partikelfilter på TS bil men jag håller med dig. På bilar som har partikelfilter så finns den risket.
Som jag skrev i mitt första inlägg i tråden så tycker jag också att man ska undvika boxarna och gå på modifierad programvara ifrån något känt företag.

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]

Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]