Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
helgonet1 skrev:
llesrof skrev:Om man säger så här... vad är det för motor i respektive bil? De med turbo har förmodligen levererats med 17-tummare och har en offset på 49. Om både bilarna har sug,otorer är det bara till att tura och köra. Det är det annars också. ET 43 eller 49 passar båda modellerna.
Jag hoppas att alla förstått att det är originalfälgar (plåtfälgar) vi pratar om och inget annat. Nu tänkte inte jag på att fråga vederbörande om vad det var för motor i hans bil men i min är det en vanlig 140 hästars spis. Jag utgår ifrån att det är en vanlig sugmotor i hans också. Har sett fälgarna på bild på blocket och det såg likadana ut som S80 fälgar gör. Ganska bra och tydlig bild var det men kan ju ha fel, kan ju var små skillnader som är svåra att se på bild.
7
stackare vad dom rör till det för dej :shock:
exakt samma fälgar på s80 99-07 s60 01-10 v70 00-08 så köp du dom inga som helst problem
Användarvisningsbild
av helgonet1
hollan skrev:
helgonet1 skrev:
llesrof skrev:Om man säger så här... vad är det för motor i respektive bil? De med turbo har förmodligen levererats med 17-tummare och har en offset på 49. Om både bilarna har sug,otorer är det bara till att tura och köra. Det är det annars också. ET 43 eller 49 passar båda modellerna.
Jag hoppas att alla förstått att det är originalfälgar (plåtfälgar) vi pratar om och inget annat. Nu tänkte inte jag på att fråga vederbörande om vad det var för motor i hans bil men i min är det en vanlig 140 hästars spis. Jag utgår ifrån att det är en vanlig sugmotor i hans också. Har sett fälgarna på bild på blocket och det såg likadana ut som S80 fälgar gör. Ganska bra och tydlig bild var det men kan ju ha fel, kan ju var små skillnader som är svåra att se på bild.
7
stackare vad dom rör till det för dej :shock:
exakt samma fälgar på s80 99-07 s60 01-10 v70 00-08 så köp du dom inga som helst problem
He he ja jag ska åka och titta på dem iallafall :mrgreen: Om de skulle passa vilket jag tror att det gör. På S80 är ju original 205*65*15 däcken vi pratar om är 195*65*15 alltså lite smalare än mina men det ska väl inte ha nån större betydelse förutom att bilen kanske drar lite mindre bensin och plöjer genom snö bättre?
Användarvisningsbild
av wissel
Ahaa, du pratar DÄCK o jag pratar FÄLG.
Olika ET på fälgarna.
Däcken sitter som en smäck.
Fälgarna Hmmm.
Användarvisningsbild
av helgonet1
wissel skrev:Ahaa, du pratar DÄCK o jag pratar FÄLG.
Olika ET på fälgarna.
Däcken sitter som en smäck.
Fälgarna Hmmm.
Ber om ursäkt om jag förklarat mig på ett otydligt sätt men jag pratar både däck och fälg. Fälgarna har suttit på en S60-01 med däckdimensionen 195*65*15 och på min S80 är dimensionen 205*65*15. Min fråga är - Passar fälgarna på min bil och går det att ha 195 däck på dito bil?
Användarvisningsbild
av wissel
Vinterdäcken 195 x 15 enligt min åsikt Perfekta.
Fälgarna med större ET betyder kanske att däcken kan ta i inre hjulhuset vid fullt rattutslag.
men det löser man ju genom att vrida så mycket på ratten :P
Användarvisningsbild
av helgonet1
StefanN skrev:Motorn kommer varva lite mer i motsvarande hastighet med.
Är du säker på det?? Är det inte rullomkretsen som avgör detta??
Användarvisningsbild
av wissel
StefanN skrev:Ja, och rullomkretsen är ju mindre...ganska exakt 1.8%
Hur tänker du nu ?
205x65xx15 och 195x65x15
har vad jag förstår EXAKT samma rullomkrets.
profilen 65 på bägge och 15 tum. !!?
Det är ju BREDDEN som skiljer.
;-//

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]