Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TomasL
Palleninja skrev:Det var ju synd, om det är något enkelt typ fukt eller glapp skulle meddelandet släckas av sig själv eller måste man lämna in den då?
I vilken stad finns du? Det kanske finns någon vänlig själ här inne som bor i närheten med en riktig felkodsläsare.
av Palleninja
Passade på att läsa av koderna när volvoverkstaden lagade mitt värmeproblem , det var styrenheten som
Inte fungerade.

Kostar ca 1600 plus arbete. Blev 3300 totalt.

Är det något man kan byta själv även om man inte är en mästermekaniker?

Köpa en beggad och testa byta? Eller är det så att man måste programera någonting efter att den är bytt?
av TomasL
Själva styrenheten är inte svår att byta.
Här har du monteringsanvisningen till hele systemet.
Där i ser du vart den sitter.
http://accessories.volvocars.com/Access ... -08),_2006

Jag är inte helt säker på detta men jag tror att du måste ladda mjukvara även om du köper en på skroten.
Köp en på skroten och montera den själv om mjukvara behöver laddas så åk till Volvo och gör bara detta.
av larsolsson
Hej

Jag har besvär med min parkeringssensor. Den har fungerat fram och tillbaka under 1 år. Nu har jag ständigt en meddelande om att service behövs.
När jag var inne på Volvo och bad om att få ut felkoder över vilken sensor som var trasig, upptänkte mekanikern att PAM modulen inte dök upp på datorn. Så inga felkoder kunde läsas ut från den. PAM modulen rapporterades inte heller saknad.

Så den verkar vara i något semi-trasigt tillstånd. Någon som har någon aning?
Trasig styrenhet?

/ Lars

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]