Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jimi skrev:Så både ris och ros till skruvat.se då, ingen som testat Sachs dämparna?
Vilka dämpare är det original, Volvo visst men måste väl vara nån som tillverkar dom
och har för mig jag läst nånstans att Sachs har gjort det förr iaf men är inte säker.

Och hur är det med rätt modell, varför vill Bilia veta vilket nummer som står på plåten
i bilen är det för att fjädrarna är olika hårda beroende på motor etc?

Står SACHS på dom från skruvat
Nexus skrev:
LOTEZ skrev:Jag gjorde det jag med men min solskenshistoria är dessvärre fylld av åskmoln. Handla INTE av skruvat. Jäxla klåpare! Sämre jäxla skxtföretag får man leta efter.

Köpte dämpare plus sänkningssats som skulle sänka F55/B40. Sluta tvärtom kan jag säga. Och dom vägrar godkänna reklamation på dem! Är djupt insatt i konsumenträtt och KKL men orkar bara inte stri med dem. Visst kommer troligen vinna ARN osv men man ska ha ork i kraft också. Slutade med att jag lät framfjädrarna (dom nya) sitta kvar då dom mest påminner om originalhöjd men satte tillbaka de gamla fjädrarna bak. Nu står åtminstone bilen rakt igen istället för "arslet" ner i marken baktung som en packåsna :)

Menar du rakt som samma höjd i hjulhusen eller mätt på kjolarna fram och bak till i förhållande till marken?
Har handlat mycket på skruvat och aldrig haft oturen stöta på problem. Vi har en användare som representant från skruvat om du ta det öppet och de får stå till svars vad som gick fel....
En bild säger mer än 1000 ord, jag mailade 3bilder. Fjädrarna går inte att sätta fel. Jag klagade på att bilen stod baktungt med foto"bevis". Dom bad mig plocka av alla 4 inför reklamation istället för att göra jobbet 3ggr. Det enda jag ville ha var 2 nya framfjädrar. Men dom vägrar och hota mig med debitering både för första satsen samt ersättningssatsen dom skulle skicka?!? Som sagt bilderna betydde inget. Dom vägrade mitt ersättningsanspråk för jobbet. Dom krävde orginalfaktura från verkstad trots att jag låtit meddela att en vän gjort jobbet. Står ingenstans i deras villkor att man måste lämna n bilen på verkstad osv.... Mycket tugg och kass service.

Japp svara gärna du representant. Du kommer fÅ svara på fler forum än så
Jag monterade monroe på min v70 och är nöjd.Monroe är ett känt märke med bra produkter. När det gäller montering, så har man inte tummen mitt i handen så klarar man det på någon timme.
Tack för hjälpen, blev ett par Sachs Super Touring dom sa att dom motsvarar bilens originaldämpare.
Hoppas jag valde rätt, Sachs Advantage sa dom va 20% hårdare och jag vill inte studsa fram på gatorna :)
TomasL skrev:Sachs Super Touring är en mycket bra dämpare. Tror inte du kommer att bli besviken.
Har man Original sportchassi så kan man med fördel istället välja Advantage.

Går det på något sätt se om man har "original sportchassie"?

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]