Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
hjartat skrev:Ursäkta om jag snor tråden lite :-)
men är det nån som vet när detta problem uppstår, är det lite hursomhelst eller är det efter ett visst antal mil, menar om det brukar uppstå som mest efter ett visst antal körda mil?
Problemet uppstår pga kallödningar på DIM-kortet. Det beror på att verktyget som lödde DIM-korten inte hade tillräckligt hög värme. Ett fabrikationsfel alltså.
av pgh
Jag har haft samma problem med mitt. Lämnade/skickade in det på obdtuning. Allt klockrent. 2500 kr. Funkar 100 % sen 2-3 månader tillbaka iaf...

//Pär
Användarvisningsbild
av bjornsson
Går det att använda bilen medan man har det på lagning?

Lite jobbigt att vara utan bil några dagar :)
Användarvisningsbild
av andreasb
Tjaaa...du vil få mye feilkoder som må raderes etterpå. Og når jeg hadde ut DIM'en på min XC90 (-03) begynte varmeapparatet plutselig å blåse, selv om tenning var av og nøkkelen ute. Du finner kanskje noen nærmere enn Karlstad som kan reparere instrumentet? Jeg tok en drop-in time hos Digasoft i Göteborg i sommer (http://www.digasoft.se), og fikk bilen tilbake 2 timer senere. 2500,- inkl. 2 års garanti.

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]