Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det såg mindre roligt ut för dig. Får hoppas på att du slipper plocka bort lådan. Det är ingen billig historia vill jag lova, fick själv ett pris från Volvo nu i veckan för lådbyte på min bil (v70 D5 M66 AWD). Bara för att ta bort lådan ville Volvo ha 9250:-, sen ville dom ha 26250:- för en utbyteslåda.
Herrejävlar! :shock: Har ju en utan AWD som tur är, men ändå. Kostat på bilen ganska mycket sen får man detta tillbaks, nä fy. Men lådan fungerar perfekt i övrigt, kanske räcker med en delning och en ny packning? Slipper väl ta ner hela lådan i alla fall? Hur som, återkommer när jag vet på onsdag. Får se om jag hinner kolla oljenivån innan dess, vore kul att veta hur det står till.
SlimShady skrev:Herrejävlar! :shock: Har ju en utan AWD som tur är, men ändå. Kostat på bilen ganska mycket sen får man detta tillbaks, nä fy. Men lådan fungerar perfekt i övrigt, kanske räcker med en delning och en ny packning? Slipper väl ta ner hela lådan i alla fall? Hur som, återkommer när jag vet på onsdag. Får se om jag hinner kolla oljenivån innan dess, vore kul att veta hur det står till.

Jag sa det samma till dom. Sa sedan att dom inte behöver bry sig om att utföra det bytet... Fan va bra med kontakter säger jag. Får en annan låda som har rullat 9000 mil monterad och klar för samma peng.
Nej oljan kan inte rinna uppåt... Däremot så kan vindraget som blir när du kör göra att oljan "rinner" lite överallt, upp,ner,höger,vänster,in,ut osv,osv... Är oljenivån bra i lådan så måste oljan komma från nått annat?... Eller så har något fyllt på för mycket olja i lådan :) Tvätta lådan och kör med bilen som du brukar. Håll dock lite extra koll om det fortsätter läcka, kolla även nivån då och då :) Såg även nu att det var kladdig på framvagnsbalken också.. Säkert att inget annat läcker? Styrväxel kanske? Eller om du haft oturen att kört i en oljepöl eller nått? ?:-/
Lite kladdig överallt, ja. Lyckades inte palla upp bilen helt jämt så kan ju vara för lite/för mycket fortfarande, men inte så farligt i alla fall. Den ska in på service nu på onsdag så kan det kollas igenom så det inte är några uppenbara läckor. Torkade upp oljan vid lådans delning och det såg tätt och fint ut. Kan vart pluggen som inte hållit tätt? Känns som det, eventuellt slarv vid något oljebyte? Vore jävligt skönt att slippa riva ner lådan! 8)
Sådär! Har precis hämtat min kära bil från verkstaden, vevhusventilationen var okej och framför allt kunde de inte hitta något läckage alls. 8)

Var oljan kommer ifrån är jag inte helt säker på, men så länge det inte finns några läckage runt motor och låda är det väl ingen större fara. Bara att tuta och köra nu då, kolla nivån i lådan då och då så det inte läcker mera! Förbaskat skönt. :D
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]

Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]