Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Skruvats var dåliga både fram och bak. Kan inte rekommendera dessa till någon. Låter och torkar skitdåligt.
Användarvisningsbild
av Perc
wohlfie skrev:
johnny52 skrev:Hej.
Jag kör med dessa.Fungerar kanon.
http://wipers.se/varatorkarblad
/Johnny
Sökte på min bil fick up bilen Volvo V70 -04
Dock så stämmer inte måtten 600mm den andra 525mm
Det ska vara 610mm den andra 560mm
Det är så liten skillnad att det inte spelar nån roll. 60cm och 55cm som champion rekommenderar fungerar utmärkt. Råkar 55cm vara slut i lager så säljer jag 53cm istället. Kunden är glad och märker ingen skillnad ;)
av llesrof
wohlfie skrev:Men hur blir dessa flatblade på vintern? bättre än vanliga eller går de sönder?
Jag har originalmonterade plattblad på min bil och de fungerar utmärkt på vinter. Det är de blad som Volvo själva säljer och då slipper jag oroa mig för om jag skall få tag i saker som fungerar eller som passar bäst i soptunnan. De håller jäkligt länge så slår man ut kostnaden över tiden blir de billiga. Visst, det drygt femhundra spänn, men det får man ta sig råd till om man vill ha det smidigt och bra :D
Användarvisningsbild
av Perc
Jag hatar verkligen när torkare funkar dåligt så jag byter ofta och nöjer mig inte med halvbra resultat. Konstigt att så många har haft så bra tur med Bosch, för jag testade flera olika sorter på min gamla 97:a och det var bara skit alltihop. Skitdåligt torkresultat direkt ur förpackningen.
av llesrof
Perc skrev:Jag hatar verkligen när torkare funkar dåligt så jag byter ofta och nöjer mig inte med halvbra resultat. Konstigt att så många har haft så bra tur med Bosch, för jag testade flera olika sorter på min gamla 97:a och det var bara skit alltihop. Skitdåligt torkresultat direkt ur förpackningen.
Jag har också haft Bosch som funkat dåligt. Det är många år sedan och hade inte en tanke på att reklamera eländet. Men det var gnek och skrik från början. Köpte nya Bosch ett tag senare och de funkade perfekt, så visst kan man ha otur med seriösa prylar också.
av Makedon
Köpte ifrån skruvat förra året, var dåliga från första början. Lät mycket och smuts samlades i skarvarna i mitten av gummin som i sin tur lämnades kvar på rutan som en typ smutsfilm.
av umekille
Torkarblad bör bytas minst 2ggr/år om man är rädd om sin vindruta.
Saltet som sprids på vägarna är gummits värsta fiende.
må va om man är extra noga och håller det rent och smörjer in
det med gummiskyddande medel ...men börjar det bli repbenäget
går det fort med dagens bilrutor få dem repiga.
(tjej i kassan på biltema sa att det blivit sämre gummi i dagens torkare
jämfört med förr)
av llesrof
Kassörskan på Biltema är ju en riktig auktoritet inom torkarbladsbranschen :D
Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]

https://www.google.com/amp/s/www.pbs.org/newshour/[…]

@Jallemet , Inte konstigt att vissa kör runt[…]