Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
TomasL skrev:Lycka till.
Sks inte vara så svårt bara hedligt gammalt skuvande med lite skit under naglarna som följd. ;-)

Syftet är att byta slangen mellan tankröret och tanken, tror att det är den lättaste lösningen då det sitter riktigt jävligt till.
Var på volvo och frågade men de sa att de skulle byta påfyllningsröret med! Arbetskostnaden beräknades till 3-4000kr + delar (dvs en låda wiskey) då det enligt deras instruktioner var tvingade att "ta ner tanken"...
Borde vara en smal sak att släppa ner ena sidan av bakvagnen och lossa ena stötdämparen för att kunna böja ner skiten och komma åt slang djävulen (den sitter ovanför bakvagnsramen väl dåld).
av TomasL
Tycker det låter som en bra plan!
Det gäller att tänka på alla pengar man sparar genom att göra det själv när man slinter med ett verktyg och slår knogarna i något vasst!
av oldtimersmc
TomasL skrev:Tycker det låter som en bra plan!
Det gäller att tänka på alla pengar man sparar genom att göra det själv när man slinter med ett verktyg och slår knogarna i något vasst!
:D Har under en tid varit sparsam med svordommar för att ha ett välfyllt föråd att ta av då jag ger mig på det här problemet, misstänker att de kommer att gå åt. :wink:

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]