Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
o0kungen0o skrev:Ja det är sant. men sladdar till det som ska sitta i bilen har jag köpt från volvo. vet nån hur man kopplar in dom?
Du har asså ingen kabelmatta fram till subben? om så är fallet så kan ju utseendet på kabelmattan säga en del , är det typ 2.5 meter så skall du dra den till hu60X
av lancelom
o0kungen0o skrev:vad är hu60x?

Din bilstereo

Hu-603 eller Hu-605 beroende på årsmodell på din V70
Användarvisningsbild
av Camel
Originalsub kopplas in enligt följande:
-Röda (grova) ledningar kopplas till säkring 13 i säkringsbox i lastutrymmet (15A säkring)
-Svarta (grova) ledningar kopplas till jordpunkt i lastutrymmet
-Violett ledning från sub kopplas till uttag D:2 på REM (elcentralen i lastutrymmet)
-2 par ledningar grå-vit och grå kopplas till högtalarna i vardera D-stolpe. Om dessa inte finns på bilen kopplar man ledningarna till högtalarna i bakdörrarna
av o0kungen0o
Jag har kollat nu på suben. när jag kopplar in den lila sladden till plus så stanar steget. och när jag tar bort den lila sladen från plus så startar steget igen? hur ska jag kopla den så det funkar? Nån som har en lösning?
Användarvisningsbild
av Camel
o0kungen0o skrev: D.2 kan det inte
va för där sitter en sladd.
Borde vara ledig. Mät med multimeter mellan plus 12V och uttag D:2. Om du får spänning när stereon är på och ingen spänning när stereon är av så är det korrekt funktion på uttaget. Uttaget är minusstyrt.
o0kungen0o skrev:Jag har kollat nu på suben. när jag kopplar in den lila sladden till plus så stanar steget. och när jag tar bort den lila sladen från plus så startar steget igen? hur ska jag kopla den så det funkar? Nån som har en lösning?
Styrkabeln (lila) till subwoofern är minusstyrd, dvs. jordas den så startar subwoofern. Uttag D:2 ska jorda när stereon är på, då är allt rätt.
Om uttag D:2 fungerar riktigt kan man ju tänka sig att koppla in den lila tillsammans med ev. befintlig ledning.

Om du inte får det att funka med D:2 kan man ju tänka sig att koppla in de lila på D:18. Då går subwoofern på tändningen.

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]

Elpriset

783 kWh för januari, 2683 kr zon 3.. ouch :-[…]