Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Hej, vad hände sen. Har precis samma fel.
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
Spinner vidare i denna tråd.
Om airbag styrenheten e kass, och man funderar på skaffa en beg. enhet hur viktigt är det att följa Bosch tillverkningsnummer, finns en hel del olika på samma årsmodeller + att det verkar vara ungefär samma från -99 till -03. Min egen har 0285001258, kan inte hitta en med samma nummer men flera med olik slutsiffra. Eller e de så att det funkar med alla som följer samma modell/årtal. Nån som vet ? Carman, du brukar ju ha koll ....

Edit..... Har forskat lite, min enhet har Volvo partNr: 8645271, när man söker på det får man ju upp att den sitter även i S60 - V70 - XC70 mm i allt från -99 til -06 och blandas hejvilt mellan turbomotorer och vanliga med olika hk. verkar som man kan ta vilket som.......... men skulle behöva lite input här.

Hur byter man, e de bara att rycka ur o skifta, eller behöver man lossa från batteri o ev. vänta ut ....... va det nu heter ?
Nåt mer att tänka på ?
av erbe
Det är bara å byta,sitter under handbromsspaken.Du måste sedan till Volvo å programera den nya enheten,de kommer troligen säga att det inte går med en begagnad.
Det går aldeles utmärkt då jag själv gjort det!

Batteripolen är ju bra å lyfta utav först :-)-)
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
ok, den nya du satte in, fick du tag på en med exakt samma Boschnummer o Volvonummer som den gamla ?
är lite fundersam om det spelar nån roll egentligen.
av erbe
Nej jag köpte en med lika Bosch nummer det md 10 siffror ,de andra numren var ej lika.
Passar från v70 s60 mm med samma nummer.
Ca 1000kr å programera boxen på Volvo..
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
erbe skrev:Ev detta, http://www.obdtuning.se/reparationer/volvo/v70-6663009

Har kollat med dom, tar bara vissa Bosch-serienummer...inte mitt.
Blir till att köpa beg. (med rätt serienummer) för 1500:- sen ny uppdatering hos Volvo för ca. 1000:- och sen hoppas att det funkar. Här kan man inte va helt säker och ingen returrätt på elektronik. Då återstår ODB som skall ha 1500:-...............blir ändå billigare än en ny på Volvo + uppdat.

allt för att bilen skall säljas

Om det inte är tillfälliga störning[…]

biltema generator 63-626

--En Bosch håller bilens livslängd.. […]

Tvättade knarren i fredags och rengjorde lack[…]

Tamejfan! En massa timmar senare har jag faktiskt […]