Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
I så fall passar de garanterat eftersom de från början är gjorda för V70N
Användarvisningsbild
av Funk
Som sagt lite förbryllande rubriker och frågeställningar..
Är det originalfälgen Pegasus så passar den egentligen inte på bilen den sitter nu, eftersom centrumhålet är för stort. Men förhoppningsvis så sitter det centreringsringar på bilen så det inte bara hänger fast med bultarna... Och utan centreringsringar så passar det såklart direkt på den andra bilen eftersom den kommer från en sådan. Är det däremot en kopia så sitter det troligen centreringsringar, och då får dessa bytas mot rätt variant.

/Thomas
av Lövet
Fast inte har centrumringarna någon egentlig belastning? Mina är nämligen gjorda i plast*...

*Har 16" pegasuskopior med 65,1 i navhål som vinterdäck på min V70II.
av Lövet
Så då hänger den i bultarna. Okay.

Men min originalfälgar ligger ju direkt mot centrumet. Är det någon skillnad i köregenskaper, hållfasthet, eller liknande beroende på detta? Jag vet exempelvis att jag har olika bultar till fälgarna där vinterfälgarna har "fast skalle" och sommardäcken har "kona". Sommarfälgarna och bultarna är Volvo original 17".
av TomasL
Att du har centreringsring i plast gör inget skillnad på köregenskaperna då den bara har med centriringen av fälgen på navet att göra.
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]