Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TotanTotan
Det blir ju en schysst timpenning, kan man ju lägga på nåt roligare. Hoppas att dom håller. 8) /Clas.
av llesrof
masen skrev:Klart! Sminkspegel (dotterns) så att man ser vad man gör, och 30 min, lite pilligt men klart!
Luftrenaren måste bort.
Sparade minst 500 spänn....
Satte du xenonbelysning i den? :D
av ErkkiV70K
masen skrev:Nu börjar vänsterlampan lysa lila, misstänker att den börjar "lämna in".
Jag har en xc-70 06:a och böt höger för ett år sedan.
Volvo tog 1200 kr. för en lampa! Sedan villede ha 500 till för att byta!! (Gjorde det själv). Hade inte tid att leta runt efter "billigare", finns det någon vänlig skäl som har tips om xenonlampor ( med bra kvalisort) för några kronor billigare än org.
Tack på förhand!

Xenonkungen.se de finns i Kungsbacka söder om Göteborg och de har postorder.
Användarvisningsbild
av gurrish
Helt stört hyr volvo kan ta märmare 2000 kr för att byta en förbannad lampa :x
Användarvisningsbild
av Perra83
gurrish skrev:Helt stört hyr volvo kan ta märmare 2000 kr för att byta en förbannad lampa :x
Volvo lyfter väl av fronten och plockar av strålkastaren när de byter lampor. Inte svårt att göra själv.
Användarvisningsbild
av gurrish
Nej, men en vanlig person ska ju kunna byta lampa utan att börja skruva isär. Dåligt konstruread skulle jag säga!
av Lövet
Vilket man kan numera på alla nya Volvo. Hela strålkastaren lyfts ur med en enda sprint.
av fresve
Trött jag blir, i MIN instruktionsbok läste jag d1s, men när jag plockade ur lampan var det ju d2r.. Visade sig att jag av ngn anledning har en instruktionsbok till nya V70:n i min bil!

Så, jag har nu 2 st d1s till salu!
Denna gången beställer jag på dhgate istället för DX, går lite fortare, DX tog lite mer än 2 veckor.
av Lövet
Surt! "Tyvärr" är mina lampor i gott skick så jag är inte spekulant.
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]