Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Wabbe
Något jag rekommenderar när du väl hittat ett objekt är att du tar bilen på en M-test. Det kostar visserligen en slant, men är värt perngarna om de hittar fel som kostar skjortan. De kan öven göra en värdering av bilen utifrån skick och mil etc.
När jag köpte min S60 lät jag göra en Bildiagnos hos bilprovningen. Den testen kändes verkligen inte seriös. Innan garantin gick ut lät jag M testa bilen. Då hittades både det ena o det andra (vilket inte berodde på slitaget sedan inköp).
Fel jag åtgärdat är servopump, bakre krängningshämmare, övre motorfäste, bromsskivor bak, byte till orginaltändstift (serviceverkstad som klantade sig).
Användarvisningsbild
av Raggz
Wabbe skrev: De kan öven göra en värdering av bilen utifrån skick och mil etc.
.
När jag gjorde ett M-test så frågade jag om värdering av bilen, men han sa -att det kan vi inte göra. Vi sysslar inte med sånt. Vi testar bilen bara
av Petsson
Är det inte så att Bildiagnos mer kollar "på ytan" medans M-testet är mer på djupet och mer nogrann?! Är det stor skillnad i pris mellan testerna? Blir ju dyrt om man ska springa med en 3-4 bilar till M-test innan man hittar sin pärla :???:

// Petsson
av haxpet
Om man vill ha en färg där inte skiten syns så snabbt så är nog silver eller grå mettalic den bästa. Så upplever jag det i alla fall.

Själv har jag haft en bil som var silver och den måste man inte tvätta lika ofta eftersom skiten inte syndes lika bra.

Men dom två senaste bilarna har varit svarta och det är jädrar i mej snyggt. Men man får putsa å feja en hel del för att hålla det snyggt.
av volvoR+s60
Vart kan man göra dessa M test?? någon internet sida med information kanske?

Köp bosch-skivor(belagda) och sen ta brembo x[…]

Avgasbandage eller liknande

https://mc2k.no/produkt/fiber-fix-heat-wrap-pro/

Bakaxelfråga 740?

Eftersom det är utväxlingen som skilje[…]

Massvis med felkoder?

Nu verkar problemet vara löst. Bytte servopum[…]