- ons 26 apr 2006, 18:43
#40057
Något jag rekommenderar när du väl hittat ett objekt är att du tar bilen på en M-test. Det kostar visserligen en slant, men är värt perngarna om de hittar fel som kostar skjortan. De kan öven göra en värdering av bilen utifrån skick och mil etc.
När jag köpte min S60 lät jag göra en Bildiagnos hos bilprovningen. Den testen kändes verkligen inte seriös. Innan garantin gick ut lät jag M testa bilen. Då hittades både det ena o det andra (vilket inte berodde på slitaget sedan inköp).
Fel jag åtgärdat är servopump, bakre krängningshämmare, övre motorfäste, bromsskivor bak, byte till orginaltändstift (serviceverkstad som klantade sig).
När jag köpte min S60 lät jag göra en Bildiagnos hos bilprovningen. Den testen kändes verkligen inte seriös. Innan garantin gick ut lät jag M testa bilen. Då hittades både det ena o det andra (vilket inte berodde på slitaget sedan inköp).
Fel jag åtgärdat är servopump, bakre krängningshämmare, övre motorfäste, bromsskivor bak, byte till orginaltändstift (serviceverkstad som klantade sig).
S60 T5 01