Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
volvoR+s60 skrev:heheh så här är det några exakta siffor har jag inte???
men jag hade ett streck mer en halv tank när ja började köra, då körde jag till linköping och tillbaka( huvudsakligen 110-120 motorväg) sen när jag kom hem så var strecket på det som precis kommer efter det röda :???: det är 100km fram och tillbaka :( då körde jag med hög växel.
Sen när jag parkerade står det 300 km kvar till tom tank :shock: Detta är völ inte normalt?
Vad visade datorn för medelföbrukning?
Min S60 170 med automat drog 0.82 i snitt och i huvudsak till och från jobbet. Lite motorväg lite stads och lite kökörning. (tyvärr drar min 2.5T 1,5 dl mer men det är det nästan värt:-))

Har för mig att 170 hästaren var nere i 0.72 i motorvägsfart 110-120.

Hälsningar,

/Håkan
Användarvisningsbild
av G-kraft
volvoR+s60 skrev:heheh så här är det några exakta siffor har jag inte???
men jag hade ett streck mer en halv tank när ja började köra, då körde jag till linköping och tillbaka( huvudsakligen 110-120 motorväg) sen när jag kom hem så var strecket på det som precis kommer efter det röda :???: det är 100km fram och tillbaka :( då körde jag med hög växel.
Sen när jag parkerade står det 300 km kvar till tom tank :shock: Detta är völ inte normalt?
Alltså det varierar motorväg körning med stadskörning men en sådan skillnad från 100km till 300km till tom tank,,,tycker inte jag låter som normalt...men saken är den med färdatorns instruktion om tom tank, är att så förbrukas bensinen just nu vid denna körning,,,beroende på hur bilen körs...
Den stora annons-tråden

Dyrt med bromsar, 175 000:- och det är halva […]

Behöver jag byta belägg och skivor?

Håller med, det räcker att typ ko[…]

Över ett helt år kan du spara massor me[…]

Några fler som har erfarenheter av det nya G[…]