Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Nu är jag ingen expert på bilar och reperationer, men bilen havererade så pass så att ni fick anlita bärgare? Och en uppdatering löste detta fel? Det låter lite för enkelt.

Kostnader för hotell, tåg och bärgare har ju inte riktigt med saken att göra, den kostnaden hade du ju haft oavsett om verkstaden ringt eller lagat bilen eller inte. Som jag skrev titigare, det var skitdåligt av dem att inte informera dig, men 2500 spänn för en bilreperation får man se som billigt. Det kostade mig mer än så att byta halvljuslampor på min egen bil :D I ditt ställe hade jag inte lagt mer energi på saken med undantag på någon form av papper på vad de gjort med bilen.
av Kena
Hör väl till god sed att man ringer upp och pratar med kunden om vad det är för fel och ge ett kostnadsförslag. Men för 2500kr vet jag inte om jag skulle orka fundera så länge på saken. Har du lämnat in bilen så får du ju räkna med en felsökning och det är väl typ hälften av din kostnad.
av Problembil
Kena:Jag håller med dig om att dom kunde lyft luren o slå en signal.
Har nu hämtat bilen och detta är gjort med den:
Felsökning 1.511:-
Nerladdning mjukvara styrenhet 348.75:-
Uppgradering ECM bensin 152.50:-
Felkoder avläsa 232.50:-
ETM-test OK 312.50:-

Jag vet att det är inte så mycket att tjafsa om,men,men...bilen funkar nu.
Tack för tipsen :D
av Toffelhjälten
Intressant, säkert ett spjällhus som strulade (varav ETM-test)
undra vad dom säger om spjällhuste börjar strula igen (kommer förmodligen hända isf)
Iochmed att dom inte gav dig alternativet att byta på en gång :)
Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]

Några felkoder???

Jag antar att det är laddtrycksgivaren du men[…]

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]