Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NidoKing
Ska kolla efter hur det passar i min bil först. Sedan kanske vi kan ordna något.
Användarvisningsbild
av ER
ge_219 skrev:
ER skrev:Mjukvara är till för att bilen skall acceptera slutsteget och inte jävlas med den senare även om det funkar direkt. Så var det för mig och det PA-300 jag monterade. Det var "oladdat" och nytt.
Men funka den direkt för dig !? eller du har laddat ner mjukvara, vad kostar nerladdningen av mjukvaran tro !? det är redan fördraget strömsladden, ska bara dra den tjocka kontakten till stereon....är det klart bättre ljud för dig ?
Det funka direkt samt att jag fick dra strömsladden också.
Laddade även mjukvaran till steget då jag beställde den vid köpet av slutsteget, kostnaden kommer jag inte ihåg så här på rak arm.
Användarvisningsbild
av G-kraft
ER skrev:
ge_219 skrev:
ER skrev:Mjukvara är till för att bilen skall acceptera slutsteget och inte jävlas med den senare även om det funkar direkt. Så var det för mig och det PA-300 jag monterade. Det var "oladdat" och nytt.
Men funka den direkt för dig !? eller du har laddat ner mjukvara, vad kostar nerladdningen av mjukvaran tro !? det är redan fördraget strömsladden, ska bara dra den tjocka kontakten till stereon....är det klart bättre ljud för dig ?
Det funka direkt samt att jag fick dra strömsladden också.
Laddade även mjukvaran till steget då jag beställde den vid köpet av slutsteget, kostnaden kommer jag inte ihåg så här på rak arm.
Var det nån skillnad i ljudet och dess funktion efter att du laddat ner mjukvaran !?
Användarvisningsbild
av MrBig
Installerade igår eftermiddag mitt PA 200 i min V70N, hade köpt in kablaget på volvo för c:a 495:-, och upptäckte då att det tydligen redan går en röd plus kabel från säkrings plats 17 som skall användas på min 2001 !!

Då kommer min fråga !
Är det någon som vet vart denna kabel eller kontakt don ligger gömd för att få igång förstärkaren ?

Har tittat under sätet, hittade inget där såg heller inget kring mitt konsolen på passagerar sidan !!
Man vill ju inte gärna börja kapa och knippsa av orginal kablarna för att få dit volvos orginal förstärkar kabel :cry: !!!

Finns det någon som har något tips, CarMan eller Loner vad säger ni !?
Loner det var dig jag fick monterings dokumenten av så du kanske har ett hum !

Glad för hjälp :???:
Mvh
Micke
Användarvisningsbild
av Loner
Tyvärr har jag inget bra svar, inte varit med om att det varit fördraget..

Blir väl den hårda vägen, att följa kabeln från säkringen och se vart den tar vägen...
Användarvisningsbild
av MrBig
JA, eller så får man försöka lirka ur kablarna ur plats 17 och sätta tillbaka matar kabeln och i med den som hör till/kommer från förstärkaren !

För det lär ju vara ett häst jobb att försöka spåra kabeln bakom panelen :-( !

Allt är monterat och klart förutom just plus matningen för att få igång ljudet igen !

Ja ja, det e bara att tänka till lite då, och se.. ;-)

Tack iaf, för hjälpen !

//M
Användarvisningsbild
av G-kraft
MrBig skrev:Installerade igår eftermiddag mitt PA 200 i min V70N, hade köpt in kablaget på volvo för c:a 495:-, och upptäckte då att det tydligen redan går en röd plus kabel från säkrings plats 17 som skall användas på min 2001 !!

Då kommer min fråga !
Är det någon som vet vart denna kabel eller kontakt don ligger gömd för att få igång förstärkaren ?

Har tittat under sätet, hittade inget där såg heller inget kring mitt konsolen på passagerar sidan !!
Man vill ju inte gärna börja kapa och knippsa av orginal kablarna för att få dit volvos orginal förstärkar kabel :cry: !!!

Finns det någon som har något tips, CarMan eller Loner vad säger ni !?
Loner det var dig jag fick monterings dokumenten av så du kanske har ett hum !

Glad för hjälp :???:
Mvh
Micke
Har du tittat under passagerar sätet, under tyget som ligger där ( alltså dynan) där ska kablen vara fördraget på vissa bilar , exakt där slutsteget ska vara, finns strömsladden....ska vara tejpat på de andra kablarna som följer ramen...har sett det på många v70n, och s60....
Användarvisningsbild
av MrBig
Ska riva bort sätet idag igen och kolla mer noga !

Skall den sitta längs kabelhärvan som ligger längs sparklådan eller i kabel härvan som går upp mot stolen ?

//M
av perjak
Jag har precis kopplat in mitt PA-300 och jag hittade en strömkabel under stolen. Den satt tejpad på den grova ledningen som går upp i stolen från golvet nära B-stolpen. Om du för bak stolen så långt det går och sticker in handen hittar du en springa i mattan i anslutning till där stolsladden går ner i golvet. Vik undan och känn längst stolsladden. Det är en två sockerbitar stor grå kontakthylsa.
Användarvisningsbild
av G-kraft
perjak skrev:Jag har precis kopplat in mitt PA-300 och jag hittade en strömkabel under stolen. Den satt tejpad på den grova ledningen som går upp i stolen från golvet nära B-stolpen. Om du för bak stolen så långt det går och sticker in handen hittar du en springa i mattan i anslutning till där stolsladden går ner i golvet. Vik undan och känn längst stolsladden. Det är en två sockerbitar stor grå kontakthylsa.
Precis där vid B-stolpen som Perjak förklarar, där ska du hitta den , så att försök igen...
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]