Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Danneman
Härligt att höra lite positiva saker osckså. Jag för min del har bara positiva erfarenheter av Volvo/Verkstad .
av NCR
Jag sällar mig till kören av nöjda Bilia-kunder. Tack vare min Happy Deal blev min begbil efter 6 reparationsförsök (vibrationer i framvagn) tillbakaköpt av Bilia som ordnade en ny V70 med kraftiga rabatter åt mig.

Detta på Bilia i Sisjön.
av jbl
Även jag har mycket bra erfarenheter av Volvo verkstaden.

Båder garanti rep samt vanligt rutin underhåll.
Användarvisningsbild
av Danneman
Klart du/vi har... Vi har ju Upplandsmotor...
Användarvisningsbild
av MrBig
Efter ha väntat sedan den 12/4, så har man än inte fått automat lådan byt, dock fick jag tag i verkstads killen i slutet på förra veckan som sa att dom inte fått tag i någon låda än, men att jag skulle få höra av hans stämma så fårt dom hittat en.

Så då frågade jag vart dom tog lådan ifrån eftersom dom inte "HITTAT" någon än, då svarade han att dom tog in dom från jb-bildemo alltså inte en ny utbytes låda utan en begagnad från skroten ! :shock:

Är det någon som vet/har koll på att detta verkligen stämmer att dom pyttsar i en låda från skroten när det gäller garanti jobb "Happy Deal". och inte en utbytes låda ?

För man vet ju aldrig vad det är för låda de får tag i, den kan ju ha gått både MER än min g:a 9800 mil och mindre och man vet ju inte hur den mår, eller går dom igenom lådan förs innan dom pyttsar i den !?

:???:

//M
av NCR
MrBig skrev:Efter ha väntat sedan den 12/4, så har man än inte fått automat lådan byt, dock fick jag tag i verkstads killen i slutet på förra veckan som sa att dom inte fått tag i någon låda än, men att jag skulle få höra av hans stämma så fårt dom hittat en.

Så då frågade jag vart dom tog lådan ifrån eftersom dom inte "HITTAT" någon än, då svarade han att dom tog in dom från jb-bildemo alltså inte en ny utbytes låda utan en begagnad från skroten ! :shock:

Är det någon som vet/har koll på att detta verkligen stämmer att dom pyttsar i en låda från skroten när det gäller garanti jobb "Happy Deal". och inte en utbytes låda ?

För man vet ju aldrig vad det är för låda de får tag i, den kan ju ha gått både MER än min g:a 9800 mil och mindre och man vet ju inte hur den mår, eller går dom igenom lådan förs innan dom pyttsar i den !?

:???:

//M
Det stämmer. Den skroten är Volvos "officiella" skrot dit alla Renault & Volvobilar av nyare typ körs och demonteras. Du kommer att få en låda som har gått runt 9000 mil från en bil med samma årsmodell..förlåt, modellår :wink: .

På min gamla krångelbil bytte de styrväxeln (bland annat) och då kom den från samma ställe.
Användarvisningsbild
av MrBig
Fick höra för en stund sedan genom en bekant vars pappa kör taxi och hade kört 60 000 mil med sin V70N han fick en helt ny utbytes låda dvs, inte från skroten.

Han var ganska säker på att så var fallet.

Vad tror du då att dom gör, går dom igenom lådan en del typ, byte olja och vad mer dom nu kan göra !?

Är det samma problem med ramlager tätningarna på dessa modeller som på g:a 85* och v70 modellerna, eller är det inget man behöver oroa sig för på dessa nyare V70!

Bara undrar lite med tanke på att dom ska riva ner allt, och tänkte då att man skulle be dom kolla detta så man inte får en sån smäll senare då den kostar skjortan och lite till..

//M
Användarvisningsbild
av MrBig
Efter att ha varit inne med bilen 1 omgång, då dom bytte dessa saker (utom lådan):

1. Låset på förar dörren låste upp sig själv när jag larmade på. (utbytt)
2. Kupé sensorn var över känslig, och larmade bara jag öppnade garage dörren. (utbytt)
3. förar dörrens gummi list var trasig, villket varken dom eller jag sett vid köpet. (utbytt)
4. Kupé fläkten gjorde så att det var kraftiga vibrationer i instumentering & ratten vid fullt flås. (utbytt)
5. Förar dörrens spegel skakade ordentligt efter 70 km/h så man kunde inte titta i den. (utbytt)
6. Motorn tappade kraften vid kickdown, och varvmätaren levde lite eget liv och då ryckte bilen vid körning.. (ny programvara, hjälpte ej se nedan.)

Så har dom nu haft bilen i 3 veckor på måndag som kommer.
Under denna tid så har dom bytt låda 1 gång (som kom från skroten som jag skrivit tidigare), när väl denna var istoppad så fick jag förra fredagen veta att även DENNA låda var trasig, så nu i denna vecka togs beslutet av Bilia att lådan skall bytas till en helt ny låda som skulle komma igår eller idag och dom byter den i början på nästa vecka har dom lovat.

Under denna tid (3 veckor) som bilen stått hos Bilia, så har jag fått en hyr bil till låns som dom står för !!! *KANON*
Dock ej en volvo för dom hade inga egna bilar hemma, så dom fick knata över till en konkurent firma och hyra en .

Och nu när den varit inne så har dom även fixat en del andra fel som hade dykt upp, och kolla upp som jag upptäckt :
1. Övre motor bussning (bytt)
2. Ramlags packning (förebyggande, när dom ändå hade allt nere) (bytt)
3. Halvljuset indikerar fel ibland, och brände 3 lampor på 1 vecka. (de hittar inget fel, påstår att jag fel typ av lampor i) dom har iaf, bytt den ena till en longlife lampa, så man får väl se om det funkar.....
4. ECC dålig kyla/värme (Har dom kollat, vet dock ej vad dom gjort än)
5. Låset höger dörr (samma fel som på förar dörren tidigare)
6. Farthållaren svarar inte alltid när man trycker på ratt knapparna.
7. Bensin mätaren börjat leva sitt eget liv.
8. Läckage grenrör när motorn är kall (pyser underligt)

Så har jag tur så får jag tillbaka bilen i mitten på nästa vecka :D

Och för att tilllägga ALLT har gått på deras Happy Deal Garanti.
Och dom jag haft kontakt med när det gäller bilen har varit helt kanon trevliga.

Mvh
Micke
Användarvisningsbild
av MartinS
Med den bilen var det tur att du hade garantier. Jisses va trasiga prylar.

/Martin
Användarvisningsbild
av MrBig
Mmm, ingen rolig historia !
Snacka om måndags EX..........

M
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]