Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoNisse
Det var nog under en period då jag använde bilen en gång/vecka, körde inte så mycket då, tankade varannan månad, det kan ha varit under den tiden som råttan flyttade in i luftfiltret.

Vet inte när råttan flyttat ut, eller om den hyrt ut sitt bo i andra hand :lol:

Senaste året har det blivit ca 1200-1500 mil.
av superpin
När jag bodde i lägenhet så använde jag inte bilen särskilt ofta utan den stod parkerad med motorvärmarsladden i och timer som körde en liten stund varje vardagmorgon. Tydligen mysigt för en musfamilj, en dag åkte jag någon kilometer (till Webhallen f.ö) och när jag steg ur så luktade det som någon eldade löv. Öppnade huven och blev lite paff, hela motorutrymmet var fyllt med löv med ett litet musbo i mitten! Fattar inte hur de lyckades släpa dit så mycket, det var verkligen packat. Rensade förstås bort det och försökte komma ihåg att slå av motorvärmaren när jag inte skulle använda bilen och hade inga mer problem efter det. Men jag kollade regelbundet, körde en V70 -98 2.5T på den tiden och var lite orolig att det skulle ta eld vid turbon om mössen börjde bygga igen.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]