Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Det är ju många koder som lagras utan att lampa tänds/meddelande visas. Felkodsutläsning är A och O.

/MArtin
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är ju många koder som lagras utan att lampa tänds/meddelande visas. Felkodsutläsning är A och O.

/MArtin
av Kena
MartinS skrev:Det är ju många koder som lagras utan att lampa tänds/meddelande visas. Felkodsutläsning är A och O.

/MArtin
Jo det är inte bara felkoder man kan läsa av. Man kan koppla upp en dator köra en rund och kontrollera lägen spjäll, pedaler, temperaturer, tryck osv. Det är väl det enklaste och billigaste man kan göra? men det behöver du inte göra på Volvo finns ju andra som har grejjor till det.
Att inte läsa av felkoder är att som att ha ont i ryggen, gå till apoteket, och köpa medicin som börjar på A för att slutligen komma till K som var rätt medicin.
av Fred
Kena skrev:Att inte läsa av felkoder är att som att ha ont i ryggen, gå till apoteket, och köpa medicin som börjar på A för att slutligen komma till K som var rätt medicin.
Klockrent!! :-)-)

Först och främst tycker jag harri68 kan ta och tagga ned lite. Med en sådan attityd kommer du inte få så mycket hjälp, vare sig av forummedlemmar eller verkstadsfolk.

Sen, om du inte vill lyssna på tipsen du får här utan är övertygad om att det är gaspedalen som är felet så får du väl byta ut den och se ifall det hjälper.

När det gäller vad som läses ut på verkstaden så är det helt beroende på vad kunden förmedlar för problem. Ring till en verkstad och beskriv dina problem och fråga dem vad de kan läsa ut istället för att skriva en massa kraftuttryck och flera frågetecken i rad efter varje fråga på ett forum där ett gäng oavlönade privatpersoner försöker hjälpa så gott det går.

Personligen så känner jag mig inte så sugen på att komma med några konstruktiva förslag...men det är ju bara jag det...

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.