Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emastar
svda skrev:
emastar skrev:jag har kollat där, och ett hål satt ingen ventil i och den andra är ok. Så det hålet som inte var n¨t i pluggade jag igen för att se om det gjorde nån skillnad, det gjorde det inte...
Ser ut som dammet kommer in vid själva dörrlisten på bakluckan....
Jag undrar om du verkligen hittat ventilerna. Tar man bort luckorna med handtag på ömse sidor i bagaget så ser man åtminstonne på min V70-05 bara två rundade plastskydd straxt framför lucköppningen, som täcker ventilerna på insidan. Det går inte att se ventilen utan att ta bort dessa skydd. För att se själva ventilen och tror jag även ta bort plastskyddet, så måste bakre stötfångare tas bort, vilket i o.f.s. inte är så svårt.
Nä då är det inte dom jag har hittat... Var nåt annat gummigrejs. FÅr ta mej en titt imorn då...
av baljbalj
Upptäckte idag att det dammade in när jag körde på en grusväg (i och för sig extremt dammig) och kom ihåg den här tråden.

Har haft bilen i 5år och aldrig upptäckt detta tidigare så jag funderar på om det är något som kommit nu.

Jag hade bilen inne för lagning av backsensorer för någon månad sen, kan dom ha kommit åt dessa "övertrycksventiler" när kofångaren lyftes av och på och och dom bytte en sensor?
av emastar
Jag har åtgärdat mitt problem med att köpa en list och satt hela vägen runt vid bagaget på själva bilen. Så den nya listen och den vanliga backluckelisten möts när man stänger. Och det håller super tätt.. Så för min del verkar det som att det är listen som behöver bli utbytt....

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]