Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Totte_T6 skrev:
Toffelhjälten skrev:6 cylindriga volvos har 12000mil enligt volvos serviceschema!
Då har dom bytt typ/märke på de nyare 6-pannorna
enligt Vadis 2005 så är det byte vid 6000mil på en XC90 T6 med den äldre 6cyl. motorn

När jag bytt mina stift (Volvo/NGK) så är de ganska nötta efter 6000mil
de går inga 12000mil garanterat.

Det luktar vidareutveckling!
Hallså stopp !!!
Ni med Vadis o annat skit, ni har ju inte på någa vis senase versonen, så knip igen!!!
2005 fans inte ens trådskaparens motor !! så den finns ju inte med i ditt program!!!
det är 2011 NU!
av Totte_T6
CarMan skrev:
Totte_T6 skrev:
Toffelhjälten skrev:6 cylindriga volvos har 12000mil enligt volvos serviceschema!
Då har dom bytt typ/märke på de nyare 6-pannorna
enligt Vadis 2005 så är det byte vid 6000mil på en XC90 T6 med den äldre 6cyl. motorn

När jag bytt mina stift (Volvo/NGK) så är de ganska nötta efter 6000mil
de går inga 12000mil garanterat.

Det luktar vidareutveckling!
Hallså stopp !!!
Ni med Vadis o annat skit, ni har ju inte på någa vis senase versonen, så knip igen!!!
2005 fans inte ens trådskaparens motor !! så den finns ju inte med i ditt program!!!
det är 2011 NU!
Jasså du är på det humöret igen....
CarMan skrev: Ni med Vadis o annat skit, ni har ju inte på någa vis senase versonen, så knip igen!!!
Jag kniper så hårt att det poppar ut diamanter när jag "klämmer en", de´ du :D
CarMan skrev: 2005 fans inte ens trådskaparens motor !! så den finns ju inte med i ditt program!!!

Det var ju det som jag skrev, ett exempel från 2k5 kan du läsa?
> VIDAREUTVECKLING < skrev jag efter det.
För övrigt så är Vadis är inget skit program, det är en mycket bra hjälp för oss som inte
kan ALLT om bilen!
CarMan skrev: det är 2011 NU!
Näää lägg av nu....skämtaru...."Is somebody yanking my crank?" :shock:

Så chilla ner nu!
det här är ett forum för att hjälpa varandra INTE spy galla :-)-)
Användarvisningsbild
av CarMan
Det blir bara så fel när nån ger "tips" som dom själva inte har en aning om, ingen erfarenhet elelr nått annat.
bara sitter o läser i ett program som inte har uppdaterats på 6 år & som desutom inte innehåler den motor trådskaparen har
Du läser ju om en helt annat motor, med enda likheten att den har lika många cylindrar !!!

Ge bara tils när ni vet vad ni pratar om, annar kniper man!
av Kojje
Troligvist är det ju inte samma stift i 5 och 6:orna och varför skulle inte intervallet kunna vara 12k,hade en civic type R och på den var det 12k intervall och då är det en riktigt varvillig liten sak med varvstopp på 8.300rpm
av Totte_T6
CarMan skrev:Det blir bara så fel när nån ger "tips" som dom själva inte har en aning om, ingen erfarenhet elelr nått annat.
bara sitter o läser i ett program som inte har uppdaterats på 6 år & som desutom inte innehåler den motor trådskaparen har
Du läser ju om en helt annat motor, med enda likheten att den har lika många cylindrar !!!

Ge bara tils när ni vet vad ni pratar om, annar kniper man!
Tja då kanske någon som vet kan informera vad det är för stift de använder
i dessa nya pannor, jag är faktiskt intresserad!

För det väl samma gamla otto motor princip som gäller, ung.samma kompression som en
sugmotor version, samma bosch tändspole modul som tänder gnistan, sörplar lika mycket soppa?
Den "nya" motorn är som en upp-sminkad gris, det är fortfarande en gris om än något kompaktare!

Nåja det är väl ganska klart att varken du eller jag vet vad för stift som används!
Så jag kniper, MEN är fortfarande intresserad :D

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil an[…]

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]