Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Whisky
åklagarn skrev:det verkar ju smart att att prata om att trimma awd´n också. det finns ju en viss typ av folk som tycker att bilar skall hålla för allt, samtidigt gnäller man när det kostar kulor :!:
Jo, kan så vara! ...och så finns det Bosse Ringholm-typer också, som kammar sig med linjal, äter gröten i fyrkant och tycker ett feltryckt frimärke är höjden av humor... :roll:
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Min lek bil 206Rc -04 som gott 4500mil Har genom gott en helrenovering av motor med nya ventiler o lyftare o kolvringar mm pg av taskig komp :/ Nu är ju märket inte en volvo men i alla fall :)
av Jaco
Whisky skrev:Jaha... nu börjar man bli luttrad... :roll:

I o f s blir ju bilen välservad nu, men jag måste ta ställning till om jag pallar rent psykiskt att behålla denna "problembil"!
Trots allt gillar jag ju bilen och under dessa två veckor har jag haft ett antal hyrbilar (Saab 93, Toyota Avensis, Opel Vectra) och jag saknar faktiskt komforten i min V70!
Jag skulle nog personligen aldrig kunna förlika mig med en bil som jag hade råkat ut för en sån massa fel med, särskilt inte när det börjar från dag 1. Skulle nog bli till gränsen paranoid och söka nya fel på bilen under resten av mitt ägarskap, men det är ju som jag känner - häv köpet...
av Frigge
Tråkigt det som hänt dig med bilen. Att säga att det är ett fabrikationsfel är svårt,det borde som tidigare sagts hänt MYCKET tidigare. Det kan ju finnas många orsaker till det som hänt. Det är ju ganska populärt att köra bilarna på etanol idag o jag är rädd för att just den här typen av fel kommer bli mycket vanligare. En "vanlig" bilmotor är ju trots allt inte gjord för att gå på etanol. OM det nu är så att bilen aldrig gått på det kan det ju fortfarande handla om dåligt bränsle, det leder ju till en högre förbränningstemperatur som toppen o ventilerna inte klarar. Det kan vara problem med en tändspole eller felaktiga tändstift. Förklaringarna kan vara många tyvärr o troligtvis får man aldrig reda på varför det händer.

Hoppas allafall att det ordnar sig för dig.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av Whisky
Tjosan! Här dammar vi av gamla godingar! :D

Jag tackar för din sympati jaco, men nu hände detta för ett år sedan så jag tror nog att det är lite kört att reklamera! (N) :wink:

Men bilen har i stort gått mycket bra sen detta debacle och mycket är ju fixat! Ska nog byta till en nyare kärra på något halvår ändå... fast än så länge går Bettan som en dröm! :-)-)
av NCR
Whisky skrev:Tjosan! Här dammar vi av gamla godingar! :D

Jag tackar för din sympati jaco, men nu hände detta för ett år sedan så jag tror nog att det är lite kört att reklamera! (N) :wink:

Men bilen har i stort gått mycket bra sen detta debacle och mycket är ju fixat! Ska nog byta till en nyare kärra på något halvår ändå... fast än så länge går Bettan som en dröm! :-)-)
NU ser jag att det är en gammal tråd detta, jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen och tänkte "Vad tusan!! Whiskey har en bränd ventil IGEN".... :lol:
Användarvisningsbild
av Whisky
Nä, nä... Gärna flera "välbrända" single malt-whisky's när stunden kallar... Men när det gäller ventiler räcker det gott och väl med en sotbränd rackare! :wink:
av åklagarn
gött då sket du väl i å trimma också!
Användarvisningsbild
av Whisky
Jo, faktiskt så gav jag f-n i det... men inte för att jag tror att det skulle vara särdeles skadligt för motorn, utan för att jag insåg att det inte är värt pengarna och att bilen är pigg nog ändå.

Hej Jo det är väl kanske mer troligt, &[…]

Bilen startar inte

Hej! Jag har fått problem med min Volvo s40 […]

Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]