Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
skölja lådan alltså byta olja går på ca 2500:- 7liter får man ut där ingår nollning av oljeräknare med hjälp av vida säger du bara till så kan dom gott trycka på nollning addaption för de e ingen mjukvara
skall du ändå göra en 16000mils service med kamrem och hela baletten så ingår där mjukvaru uppdatering och där får du uppgradering tcm alltså lådan så du kan lika bra göra allt på samma gång så blir de lite billigare för dej kan tänka mej att det priset på över 3000 som du fick är ett rent oljebyte gör du oljebytet i lådan i samband med service så är det billigare + får du uppdateringen gratis som du annars får betala extra för om du bara lämnar den på oljebyte låda sen kan jag tycka det är konstigt att där är volvo verkstäder som kör med snikvarianten och bara tappar lådan och slår på nytt alltså ej sköljer mej veterligen finns inget sådant operations nummer från volvo utan det finns bara sköljning med 7liter olja antingen i samband med service eller ej
982 för adaptinen är om meken skall köra adaptions köningen som tar ca 40min men de kan du lika bra själv göra
av wohlfie
16000mil service är gjord på min bil men de gjorde inget på automatlådan mer än bara kolla oljan, då har dom tyckt att oljan är som det ska.
Ny programvara är uppdaterad.
Så kanske bara räcker med om man byter oljan i automalådan. o de vill dom ha 1793kr för.

Något man kan göra själv?
Eller ska de pressas i varm eller något sånt?
Hade en BMW förut med automat där skulle man skjuta in oljan underifrån.

..Drivaxel är ju en ganska dyr historia att[…]

Jag lyckades få en ny XC90, en provbil l&ari[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]