Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av m2c
Argovia skrev:d98josu och m2c, har ni testat "Torque" eller använder ni någon annan programvara?
Ledsen för segt svar, jag har testat flera olika till min X10 mini pro. Och Torque var den enda som jag fick att funka.
Det har dessutom de funktioner jag behöver (Läsa/radera felkoder).

Väldigt smidigt att ha en Bluetooth OBD2 i handskfacket om man träffar en kompis med problem, mobilen har man ju alltid med :)
Såg att Teknikmagasinet också börjat med de dära Ebay Bluetooth obd2orna.
av chippah
Jag´köpte OBDkey och fick med deras programvara men har nu gått över till TorgQue och anledningen är jag tycker den är användarvänligare och finns lite i den appen,kör deras full version.

Som en annan skrev så är de kanon med en sådan OBD2 adapter då den ej tar stor plats och mobilen har man alltid med
av Desmodue
Någon som har elm327 och Torque som vet vilket värde man skall kolla efter för att se tillståndet på startbatteriet?
Så att jag inte står där efter att ha kört bränslevärmaren för mycket och sedan inte kan starta bilen igen (egentligen förebyggande så att jag inte sätter på parkeringsvärmaren manuellt).

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]

Bromsskivor och belägg till 740

Biltema har för 219kr, 262mm: https://www.bil[…]