Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
Handlarna vill inte ha importerade bilar, för deras finansbolag vägrar oftast låna ut pengar på dem (dvs de kan inte sälja bilen till större delen av deras kundkrets). Sen har de massa fördomar om importerade bilar.
av NCR
nevyn skrev: Sen har de massa fördomar om importerade bilar.
Som väldigt ofta är välgrundade.
Användarvisningsbild
av Jensen
greeeken:
Du är ju fortfarande bitter för att du fick ett (enligt dig själv)skambud när
du ville byta in din S60.
Varför inte förstå att det är skillnad på inbytespris och marknadsvärde, verkar som att många tror att man skall få samma pris vid inbyte som man får på blocket.
Jag undrar fortfarande vad ni tycker att man skall använda för metod
när man skall byta in en bil???
Det finns något som heter begagnatrådet Volvo, det är representanter för dom flesta större Volvohandlarna som ca 3-4 ggr om året samlas och sätter ihop dessa inbyteslistor.
T.ex så kommer man idagarna att sänka inbytespriserna på Volvo v70 pga att man kommer att erbjuda Limited Ed med 170hk för samma pris som 140hk, samt att man kommer att sänka 140hk/Lim till 229900:-
Användarvisningsbild
av greeeken
Det är skillnad på vart man går.
Går man tex till bilia så får verkligen skambud.
Går man till någon mindre så får man lite mer för bilen.
Det jag är bitter över är deras attityd på bilia iallafall Haga Norra.
Endast träffat på 1 person där som var väldigt trevlig.
Användarvisningsbild
av VS60
Jensen skrev:greeeken:
Du är ju fortfarande bitter för att du fick ett (enligt dig själv)skambud när
du ville byta in din S60.
Varför inte förstå att det är skillnad på inbytespris och marknadsvärde, verkar som att många tror att man skall få samma pris vid inbyte som man får på blocket.
Jag undrar fortfarande vad ni tycker att man skall använda för metod
när man skall byta in en bil???
Det finns något som heter begagnatrådet Volvo, det är representanter för dom flesta större Volvohandlarna som ca 3-4 ggr om året samlas och sätter ihop dessa inbyteslistor.
T.ex så kommer man idagarna att sänka inbytespriserna på Volvo v70 pga att man kommer att erbjuda Limited Ed med 170hk för samma pris som 140hk, samt att man kommer att sänka 140hk/Lim till 229900:-
Bitter. Skulle du inte bli om du lämnar din bil i perfekt skick som bytte bil,
och säljare som ger till dig sjukt bud, inte äns titta på bilen,
utan tittar han endas på den lilla boken som ligger nästan alltid i hans ficka. Går man in i hallen står i princip samma modell 65.000 :-
dyrare än du får, för din bil.
Eftersom många värken kan, eller har tid att sälja bilen privat,
lämnar de bilen för sånt sjukt bud. Det kallar jag att man har blivit rånad på helt lagligt sätt.

Jag ger exempel detta inträffade sommar 2005.

Pappas kompis fick tjänst i Vittryssland. Han var där på besök, när han kom tillbacka från besöket,
ville han sälja sin BMW och köpa XC70 istället, pga. att enligt honom vägarna var inte så bra för BMW, och behövdes en bil som xc70.

Bilen är BMW 525 IA Touring – 02 en ägare då är det han.
Som gått vid det tillfälle inte mer än 7.000 mil
Bilen var i perfekt skick, utrusning allt du kan tänka dig + mera.
GPS, TV, tunade rutor, skin, PDS, el lycka, med en ord allt, man kan tänka sig.
Bilen var so ny. Han är i 63 års ålder med ganska bra ekonomi, bilen var servad som den ska,
lack behandlat, och han tog ganska väll om bilen.
Han gick till Bilia och budet det var 105.000 kr, idioter tror dem verkligen att folk så dumma?
Förstås han var inte så glad.
Jag sålde hans bil åt honom för 210.000, under en vecka, han fick 189.000 av mig som det var överens.
Så han gick + 84.000 kr, för att sälja privat.
Jag säger att 84.000 stora pengar, du hittar de inte på gatan, utan måste jobba hård för de.
Jag förstås blev aldrig bitter, som jag skrev tidigare säljer alltid
mina bilar privat.

P.S om det var Volvo skulle de nog säljas som 03 och inte 02 pga han hämtade ut sin BMW 2002.11.13. och då kan man väll säga också 03

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Senast redigerad av 1 VS60, redigerad totalt 0 gånger.
av Perra N
Kan ju ha berott på att han inte ville ta din bil i inbyte. Men jag hade jag ändå tyckt det var bäst om han i så fall sa det direkt istället.
Användarvisningsbild
av Jensen
Det är rätt roligt, fortfarande ingen som har nån ide om hur man skall värdera en bil utan att använda sig utav inbyteslistor???
VS60:
Måste säga att du var jätteduktig som lyckades sälja Bmw:n för så mycket pengar.[/quote]
Användarvisningsbild
av VS60
Jensen skrev:Det är rätt roligt, fortfarande ingen som har nån ide om hur man skall värdera en bil utan att använda sig utav inbyteslistor???
VS60:
Måste säga att du var jätteduktig som lyckades sälja Bmw:n för så mycket pengar.
För så mycket pengar?
Jag tycker tvärtom.
En sån BMW kostade mellan 240000:- 300000:- sommaren 2005, och inte äns med samma utrusning som denna bil hade, denna bil hade i princip allt man kan önska sig, och med mera.
Om pappas kompis hade inte så bråttom skulle jag sälja bilen betydlig dyrare.

Ja, den lilla boken. Åtminstone skulle säljare gå ut, titta på bilen och spela lite teater, innan de värderar bilens pris med den lilla boken.

När säljer mina bilar, gör jag följande.

1. Går till säljare och frågar först hur mycket jag får för bilen, som inbytte bil
2. Forskar på blocket och bytbil, vad kostar såna bilar som jag säljer
3. Har man bråttom så minskar man pris
Att lämna bilen som bytte bil är ganska lättare än att sälja privat. Det kan ta tid, och massa olika konstigheter. Men som sagt vill man vinna ska man sälja privat, orkar man inte eller har inte tid eller lust det bara att lämna och acceptera säljarens pris.

Gammalt ord lek.
Ute på marknaden finns två idioter en som säljer, den andra som köper.

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av Jensen
Om säljaren tar fram sin lista när du står ihallen och ger dig ett pris, eller om han följer med dig och tittar på bilen och sen tar fram listan, tror du att listan värderar din bil högre för det???

Kom igen nu sitt inte och skriv saker som inte stämmer, när fan fick man sommaren 05 upp till 300000kr för en E39, det är ungefär vad den nya karossen kostade då, spela inte duktigare än vad du är.
Sen så förstår jag inte varför du ens sätter din fot i en bilhall och frågar efter inbytespris när du egentligen aldrig tänkt byta in bilen, just pga det så springer man inte med varenda kund ut till parkeringen för att bedöma deras bil.
Normalt sett så frågar kunden vad man kan tänkas få för bilen vid byte, kunden får ett pris som han/hon är nöjd med, därefter gör man en värdering på bilen.
Såna som du tar bara upp en massa tid,och försöker spela smarta när man aldrig tänkt sig byta, värsta sortens kunder.
Användarvisningsbild
av VS60
Jensen skrev:Om säljaren tar fram sin lista när du står ihallen och ger dig ett pris, eller om han följer med dig och tittar på bilen och sen tar fram listan, tror du att listan värderar din bil högre för det???
Du tycker att man ska ta ut lista och sätta pris på bilen utan att titta på den? Har man inte tid att springa ut och titta på bilen, då ska man inte jobba som säljare, utan sitta hemma.
Genom att titta på bilen kommer priset förstås inte stiga, men där missade du poängen, när man går ut och tittar först på bilen, sen tar man ut lista och ger pris, kunden blir betydligt nöjd, om du är en säljare så du måste ju veta hur man ska bemötta kunder, och inte sitta och skriva att man inte har tid att springa ut, då är du inte behörig som säljare.
Vi säger så här att en Volvo S 60 från 02 kan se ganska fint ut, och kan ser hur skrotig som helst. Att lägga ett bud på bilen som inbytte bil, och ger pris för den som existerar inte, och i princip samma bil står i billhallen 50000 – 80000 dyrare, tycker du är rätt?
Jensen skrev: Kom igen nu sitt inte och skriv saker som inte stämmer, när fan fick man sommaren 05 upp till 300000kr för en E39, det är ungefär vad den nya karossen kostade då, spela inte duktigare än vad du är.
Att skriva och vara duktig, det är jag inte.
Men on du är så duktig måste du ju veta vad kostade en sån Bmw jag hade skrivet om
Nya karossen kostade då 350000:-, bil med standard utrusning ej kombi, och med liten motor alternativ och beroende på vart man köper.

Bilpriser Privat Ny värderingSteg 3 av 3

Värderingsutlåtande
Bilpriser.se har värderat följande objekt enligt nedan, baserat på de uppgifter och den registreringsinformation som erhållits samt att fordonet är i fullgott skick.

Köppris 209 500 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.

Privatpris 183 000-196 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Vald bil
Fabrikat BMW
Modell 525i Touring, E39 (192hk)
Årsmodell 2002
Mil 7000
1:a dat. i trafik 2002-11-14

Standardtillval
Direktimporterad Nej
Vinterdäck i OK skick Ja
Servicebok&serv. enl. plan Ja
Taxi/Budbil/Lb-reg Nej
Vit/Beige/Brun Nej
Metallic Ja
Hund/Djur/Rökt Nej
Småstad/Landsort Nej

Modelltillval
Komf.pkt saknas Nej
M-Sport pkt Ja
Steptronic Automat Ja
Helläder Ja

Källa http://www.bilpriser.se,Så här kostar den i dags läge.
+ den bilen hade i princip allt som jag skrev, allt man kan önska sig.en ägare, lågmil
Du ska själv sitta och inte skriva det du inte vet.
Jensen skrev: Såna som du tar bara upp en massa tid,och försöker spela smarta när man aldrig tänkt sig byta, värsta sortens kunder.
Såna som vi tycker inte att blir lurade av såna som ni, om man fick en bra inbytte pris skulle man lämna ju bilen, utan att sälja privat. Jag tror du tycker inte hellre att förlora 40000 bara så här, och som jag skrev samma bil står i bil hallen 50000 – 80000 dyrare än vad man får för sin bil som inbytte. Tänk på dessa innan du skriver.

Volvo S 60 - 02 170 hk/aut

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]

Car Play är Apples variant för iPhone av[…]

Luftfjädring V90

Lite skumt med luftfjädring endast bak som h[…]