nevyn skrev: Sen har de massa fördomar om importerade bilar.Som väldigt ofta är välgrundade.
Moderator: Moderatorer
Jensen skrev:greeeken:Bitter. Skulle du inte bli om du lämnar din bil i perfekt skick som bytte bil,
Du är ju fortfarande bitter för att du fick ett (enligt dig själv)skambud när
du ville byta in din S60.
Varför inte förstå att det är skillnad på inbytespris och marknadsvärde, verkar som att många tror att man skall få samma pris vid inbyte som man får på blocket.
Jag undrar fortfarande vad ni tycker att man skall använda för metod
när man skall byta in en bil???
Det finns något som heter begagnatrådet Volvo, det är representanter för dom flesta större Volvohandlarna som ca 3-4 ggr om året samlas och sätter ihop dessa inbyteslistor.
T.ex så kommer man idagarna att sänka inbytespriserna på Volvo v70 pga att man kommer att erbjuda Limited Ed med 170hk för samma pris som 140hk, samt att man kommer att sänka 140hk/Lim till 229900:-
Jensen skrev:Det är rätt roligt, fortfarande ingen som har nån ide om hur man skall värdera en bil utan att använda sig utav inbyteslistor???För så mycket pengar?
VS60:
Måste säga att du var jätteduktig som lyckades sälja Bmw:n för så mycket pengar.
Jensen skrev:Om säljaren tar fram sin lista när du står ihallen och ger dig ett pris, eller om han följer med dig och tittar på bilen och sen tar fram listan, tror du att listan värderar din bil högre för det???Du tycker att man ska ta ut lista och sätta pris på bilen utan att titta på den? Har man inte tid att springa ut och titta på bilen, då ska man inte jobba som säljare, utan sitta hemma.
Jensen skrev: Kom igen nu sitt inte och skriv saker som inte stämmer, när fan fick man sommaren 05 upp till 300000kr för en E39, det är ungefär vad den nya karossen kostade då, spela inte duktigare än vad du är.Att skriva och vara duktig, det är jag inte.
Jensen skrev: Såna som du tar bara upp en massa tid,och försöker spela smarta när man aldrig tänkt sig byta, värsta sortens kunder.Såna som vi tycker inte att blir lurade av såna som ni, om man fick en bra inbytte pris skulle man lämna ju bilen, utan att sälja privat. Jag tror du tycker inte hellre att förlora 40000 bara så här, och som jag skrev samma bil står i bil hallen 50000 – 80000 dyrare än vad man får för sin bil som inbytte. Tänk på dessa innan du skriver.