Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Noodles
ER skrev:Om jag inte hade köpt 17" Nebulareplikor(Volvos snyggaste fälg) så hade jag omgående beställt 17" Thor black crome till det rövarpris dom nu finns som komplettsats för.
Jag kan dock inte hjälpa det men 15-16" på P2:or ser för smått ut när man vant sig vid större doningar.
Black chrome är fina, brukar stå en S80 utanför här på gatan med sådana. 8)
Vad har de för paketpris på dom nu??
Användarvisningsbild
av ER
Noodles skrev:
ER skrev:Om jag inte hade köpt 17" Nebulareplikor(Volvos snyggaste fälg) så hade jag omgående beställt 17" Thor black crome till det rövarpris dom nu finns som komplettsats för.
Jag kan dock inte hjälpa det men 15-16" på P2:or ser för smått ut när man vant sig vid större doningar.
Black chrome är fina, brukar stå en S80 utanför här på gatan med sådana. 8)
Vad har de för paketpris på dom nu??
15.560kr klappat och klart.
Användarvisningsbild
av Whisky
Själv är jag en sån som tycker 16" med mer gummi är att föredra... Men om jag skulle strunta i komfort och ljudnivå och kliva upp ett snäpp skulle jag tveklöst gå loss på mörkoxiderade Thor i 17"! Tycker Thor-fälgarna matchar v70:in perfekt i form och design!
Användarvisningsbild
av Loner
Vem är det som säljer thor så billigt?

/L
av boeder
Whisky skrev:Själv är jag en sån som tycker 16" med mer gummi är att föredra... Men om jag skulle strunta i komfort och ljudnivå och kliva upp ett snäpp skulle jag tveklöst gå loss på mörkoxiderade Thor i 17"! Tycker Thor-fälgarna matchar v70:in perfekt i form och design!
Jag köpte 17" Otrera fälgar till min V70, det blev sååå j_vla bra. Bilder kommer om 1-2 veckor då sommardäcken åker på. Passar som handen i handsken tycker jag. Det var lite dyrare men....... & var tvungen till nivå larm kände jag. Thor är snygga men får bilen att se äldre ut. Thor har alltid varit mina favoriter men inget slår Nebula 18" eller lillebror Otrera 17" (ser ut som nebula fast helt rena mellan ekrarna)
Användarvisningsbild
av ER
Loner skrev:Vem är det som säljer thor så billigt?

/L
Volvo, finns med bilagan från volvobutiken till senaste räkningen från Volvokortet.
Vill du bara köpa en fälg så kostar dom "bara" 2125kr/st just nu.
Kan vara nokiandäck i denna komplettdäcksuppsättning då åtminstonde Hans Persons säljer nokian för ca 35% lägre än listpris. Jag får ge "ynka" 1960kr/st monterat och klart för Nokian NRVi 225/45-17" då jag behöver byta 2 st däck inom kort.
av Teemu
Volvo_S60 skrev:Ville bara ge ett litet tips till er som bor runt omkring Uppsala.
Hade klippt dessa 17" Orpheus direkt!

http://www.blocket.se/vi/7644217.htm?ca=23_11_s

/Jonas
Åkte Orpheus fälgar förra sommaren. Riktigt fina fälgar tycker jag, men smaken är ju olika.
Användarvisningsbild
av AWWD
Det finns ju lite att välja bland... 8)

http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/styl ... efault.htm

Kör själv med 16" Mimas på sommarn;
Bild

och original AWD -03, 16" Orbit på vintern;
Bild
Dessa Orbit var helt förstörda (uppfrätta) på insidan på samtliga fälgar efter två vintrar i vad som ska vara "saltfria" Piteå. Kvalitet?

16" funkar bra både komfort- och prismässigt, med visst vore det snyggt med 17"....

/AWWD
Användarvisningsbild
av ER
Då måste kvaliten/skötseln variera, för jah har på förra bilen kört med stellar i 3 vintar utan att dom börjat släppa eller få frätskador. Då har jag kört relativt mycket på saltdränkta vägar, men även på rena vintervägar.
Dock har jag tvättat och vaxat fälgarna noga.
Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]

Missljud AC (kompressor bytt)

Ja, så tänker jag också.. och m&a[…]