- sön 06 feb 2011, 15:47
Avgas garanti = 5 år 8000 mil.
Du får väga för & nackdelar mot varan.
Poletar = laglig trimmning
du vet att delarna i motor & drivlina tål effelten.
Du vet att motorn fortfarande lkarar miljökraven
Du vet att volvo verkstan kan ladda mjukvara utan att det blir nått fel
Du vet att volvo verkstan kan laga bilen oavset fel då domhar all litratur & värden på motorn.
I mina ögon så påverkar inte detta trim andrahansvärdet.
BSR = olaglig
Du vet inte om motor & drilina tål effekten trimet lämnar
Du vet inte om bilen klarar gällande iljökrev (gasnka troligt att den inte gör det)
Det är osäkert om det kan skita sig när man laddar mjukvara eller gör annan repratio på en bilverksta
Volvo verkstan vet int om värdena i deras litratur fortfarande överenstämmer med din bil, när dom ska laga den ( kan bli svårt & dyrt att laga bilen)
Andra handsvärdet kan påverkas negativt.
Du får väga för & nackdelar mot varan.
Poletar = laglig trimmning
du vet att delarna i motor & drivlina tål effelten.
Du vet att motorn fortfarande lkarar miljökraven
Du vet att volvo verkstan kan ladda mjukvara utan att det blir nått fel
Du vet att volvo verkstan kan laga bilen oavset fel då domhar all litratur & värden på motorn.
I mina ögon så påverkar inte detta trim andrahansvärdet.
BSR = olaglig
Du vet inte om motor & drilina tål effekten trimet lämnar
Du vet inte om bilen klarar gällande iljökrev (gasnka troligt att den inte gör det)
Det är osäkert om det kan skita sig när man laddar mjukvara eller gör annan repratio på en bilverksta
Volvo verkstan vet int om värdena i deras litratur fortfarande överenstämmer med din bil, när dom ska laga den ( kan bli svårt & dyrt att laga bilen)
Andra handsvärdet kan påverkas negativt.
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.

- By MrS60II