Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

780xlt skrev:
Rick skrev:Yepp, motorn avstängd... Hänvisa till deras egen info i datorn... 03-> kan köras i "rullaren" med motorn avstängd...

kan eller skall ?
Upp till besiktningsgubben väl? Min 04 fick en "panikbroms" utanför... han visste att det varit mycket strul med AWD och bromsproven så han tog inga risker som han uttryckte sig...
Rick skrev:
780xlt skrev:
Rick skrev:Yepp, motorn avstängd... Hänvisa till deras egen info i datorn... 03-> kan köras i "rullaren" med motorn avstängd...

kan eller skall ?
Upp till besiktningsgubben väl? Min 04 fick en "panikbroms" utanför... han visste att det varit mycket strul med AWD och bromsproven så han tog inga risker som han uttryckte sig...
samma här dom kör inga 4wd i bromsprovaren där jag bor dom hade fått betala några rep så nu kör dom bromsprov på väg de blev en panikbroms med min s60r med och när jag bes mussen sa jag till att jag hade en tuff mekanisk diff och bad dom att inte köra bakänden i rullarna och när han fråga varför så sa jag bara att de blir dyrt för er :D så de blev en panikboms på gården med den med
Kan upplysa om att jag fick rätt mot Bilprovningen i mitt fall. De konstaterade via sitt försäkringsbolag att de gjort fel och stod för hela kostnaden att byta hela vinkelväxeln.

David kan vinna mot Goliat !
Tvivlar inte på uppgifterna här, men känns ju lite konstigt att bromsprov på dessa bilar består av ett "manuellt" test, back to basic liksom.

Sent from my mobil

På min 745-a -88B fungerar c-låset per[…]

Ja ska man, som nu för tiden, spotta ur sig e[…]

Identifiering Volvofälg

Dessa fälgar sitter på min 740 GLT 16V[…]

Nu fick jag äntligen mössa att sätt[…]