Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Verkar inte speciellt klokt att byta grejer på "tror" det är det eller det !
Sirenen kostar runt 1500 plus jobbet att byta den. Jobbet kostar runt 500 :-
Sirenen sitter på min V70 framför höger framhjul. Troligen likadant på din bil.
Nej Felkodsläsning av någon med PPC felkodsavläsning är nummer 1 på listan.
Backup batteriet i Sirenen håller nästan alltid i ca 10 år, så det verkar lite tidigt för din att ge upp.
Freddie :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
En guide för hur man byter sirenen.

http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=17479

Du kan testa om det är fel på sirenen, larma bilen, vänta 1 minut. Lås upp med nyckel och öppna dörren. Tjuter det är sirenen ok, tjuter den inte är det troligt att det är batteriet i sirenen som är kass.

/Martin
av v70nturbo
När du säger att larmet utlöses menar du även sirenen så lär det inte vara batteriebackupen, men står den bara och blinkar utan siren låter då kan jag hålla med om att det är så. På min blev det felkod UEM0004 när sirenbatteriet var slut. För det arbetet fick jag betala 319kronor i höstas.
av yuphin
v70nturbo skrev:När du säger att larmet utlöses menar du även sirenen så lär det inte vara batteriebackupen, men står den bara och blinkar utan siren låter då kan jag hålla med om att det är så. På min blev det felkod UEM0004 när sirenbatteriet var slut. För det arbetet fick jag betala 319kronor i höstas.

även sirenen så då kan jag utesluta batteriet antar jag.
Användarvisningsbild
av Fraz
Samma problem med min V70n -00a
Batteriet är troligen slut i serenen, så bilen börjar blinka efter att jag låst den med fjärren. Sen när man låserupp står det "larm utlöst kontrolera bilen"
Jag skiter i om jag har larm på bilen så jag har använt nyckeln men nu fryser låset titt som tätt.

Fråga. Kan man koppla ur larmet på något sätt så jag bara låser men fjärren?

Fraz
Användarvisningsbild
av greeeken
MartinS skrev:En guide för hur man byter sirenen.

http://www.matthewsvolvosite.com/forums ... 11&t=17479

Du kan testa om det är fel på sirenen, larma bilen, vänta 1 minut. Lås upp med nyckel och öppna dörren. Tjuter det är sirenen ok, tjuter den inte är det troligt att det är batteriet i sirenen som är kass.

/Martin

Int riktigt du. Sirenen tjuter iallafall ordentligt även om batteribackupen knasar
av b14
Hej!
Vi hade samma fel på en S60. Felet låg i ett dörrlås. Felkoden angavs först till en glaskrossensor i bakrutan.
Problemet var bara att det inte fanns ngn sådan sensor. När programvaran i bilen blev uppdaterad fick vi rätt felkod, dvs låset.
/Håkan
av yuphin
b14 skrev:Hej!
Vi hade samma fel på en S60. Felet låg i ett dörrlås. Felkoden angavs först till en glaskrossensor i bakrutan.
Problemet var bara att det inte fanns ngn sådan sensor. När programvaran i bilen blev uppdaterad fick vi rätt felkod, dvs låset.
/Håkan
Var det dyrt att åtgärda?

Erik, tack så jättemycket för utf&[…]

AI svarar med: "342 i Orbit: denna ventil anv[…]

Hade lite tur med samma problem som försvann […]