Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pejur
Hej,

Jag hade samma problem på min XC90 T6 -04. Vid ca 15200 mil slutade den driva på bakhjulet. Jag kollade säkringen och allt jag kunde komma på men hittade inget.

Lämnade in den på Bilbolaget. Efter en stund ringer de och säger att de skall fylla på olja, antar att det var i Haldexen de menade. Har inte fått prata med teknikern än och fick inga papper då den skall in igen för ombyggnad av Parkeringsbromsen.

Men detta hjälpte iaf. Den driver åter på bakhjulen.

De hade hittat DEM-000B på den.

Jag återkommer när jag pratat med tekniker så jag vet exakt vart de fyllde på. :oops:
Hej volvofans, Är det någon som har erfarenhet av pajad vinkelväxel på XC90 -04? Hade bilen på verkstad och de bytte den inkl hylsa. Kostnad 14 834:-!. De undersökte med Volvia försäkringen och där påstods att eftersom jag köpt bilen privat gällde inte maskinskadeförsäkringen längre. Bilen har gått 12800 mil. Om jag köpt den på volvo skulle maskinskadan gällt till 15000 mil :cry: . Någon som varit med om liknande?
Användarvisningsbild
av Vojje
xcturbo skrev:Hej volvofans, Är det någon som har erfarenhet av pajad vinkelväxel på XC90 -04? Hade bilen på verkstad och de bytte den inkl hylsa. Kostnad 14 834:-!. De undersökte med Volvia försäkringen och där påstods att eftersom jag köpt bilen privat gällde inte maskinskadeförsäkringen längre. Bilen har gått 12800 mil. Om jag köpt den på volvo skulle maskinskadan gällt till 15000 mil :cry: . Någon som varit med om liknande?
Japp, sådana är försäkringsreglerna. Bilen måste köpas av "Volvo". Men det är också så att självrisken ökar med miltalet och du tjänade säkert den pengen vid privatköpet.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]