Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knasen
Visst är det så, att felet kan komma tillbaka om man köper en beg, och att köpa en ny är ju alltid bäst. Jag säger inte emot dig när det gäller det, men frågan är vad man vill betala, dyrt eller billigt? Det får varje plånbok avgöra, alla vill ju spara pengar, just därför finns detta fina forum, där alla kan faktiskt dela med sig av sina erfarenheter och kanske spara lite pengar...............
Användarvisningsbild
av CarMan
Knasen skrev:Visst är det så, att felet kan komma tillbaka om man köper en beg, och att köpa en ny är ju alltid bäst. Jag säger inte emot dig när det gäller det, men frågan är vad man vill betala, dyrt eller billigt? Det får varje plånbok avgöra, alla vill ju spara pengar, just därför finns detta fina forum, där alla kan faktiskt dela med sig av sina erfarenheter och kanske spara lite pengar...............
Jag gillar ju o vända o vrida på allt, så varför inte vända till ditt svar en en gång :wink:

Vi ska inte blanda ihopp lite & mycke pengar med dyrt & billigt.

en ny styrenhet kan vara den billiga lösningen långsikti tänkt. Men ett byte blir det både billigt & lite pengar i längden, även om det vid detta tilfälle blir mer pängar än om du kastat dit en begagnad.

om den begagnade går sönder så är det ju den som är den dyra & du får ju desutom betala mycke pengar i onödan.
av Knasen
om den begagnade går sönder så är det ju den som är den dyra & du får ju desutom betala mycke pengar i onödan

Visst,visst så är det, men den kan oxå vara den billiga, om man råkar få tag en någorlunda ny :wink:

Vad kostar en ny inkl laddning?
Användarvisningsbild
av CarMan
Knasen skrev:
om den begagnade går sönder så är det ju den som är den dyra & du får ju desutom betala mycke pengar i onödan

Visst,visst så är det, men den kan oxå vara den billiga, om man råkar få tag en någorlunda ny :wink:

Vad kostar en ny inkl laddning?
Har ingen aning vad en ny eller begagnad kostar. men båda måste ju laddas med mjukvara, så frågan är om det är så stor prissliknad?
av duck70
dörrmodulen paja i bilen jag har v70N -01.Fick byta ut modulen. Med mjukvara + arbete kostade det 3400kr vid helmia i filipstad,,,knappen för förarfönstret ville inte funka. :(
Användarvisningsbild
av greeeken
duck70 skrev:dörrmodulen paja i bilen jag har v70N -01.Fick byta ut modulen. Med mjukvara + arbete kostade det 3400kr vid helmia i filipstad,,,knappen för förarfönstret ville inte funka. :(
Ja men var knappen trasig eller vad hade du för fel?
Tack för alla svarsvarianter, men: mitt problem uppstår ju endast vid stark kyla och försvinner när "dörren" bli varmare(efter några minuter alltså), då fungerar allt felfritt, har därför ingen avsikt att byta ut något som generellt fungerar. Jag ville bara kolla om det fanns någon enkel åtgärd för detta fel, kanske smörja upp delarna eller så ?
Larsa skrev:Tack för alla svarsvarianter, men: mitt problem uppstår ju endast vid stark kyla och försvinner när "dörren" bli varmare(efter några minuter alltså), då fungerar allt felfritt, har därför ingen avsikt att byta ut något som generellt fungerar. Jag ville bara kolla om det fanns någon enkel åtgärd för detta fel, kanske smörja upp delarna eller så ?
svårt att sitta här o gissa, men är ganska säler på att det är DDm:en som den heter!
kör tills den pajar helt, det värsta som kan hönda är ju att du inte fåt upp en ruta som är ner vevad. låsa & låsaupp bilen kan man ju göra manuelt
av Knasen
Jag tyckte att jag såg en DDM på bildelsbasen för ca 800-1000 kr. Gratis arbete om man gör det själv, 15 min jobb, sedan ev lite nya färska ettor och nollor + frakt, alltsom allt 1200-1500 runda slängar 8)

Larsa: Fungerar autofunktion upp/ner som vanligt, om dvs du har det på bilen.
av Larsa
Autofunktion ??? Om du menar att rutorna fram går hela vägen ner vid en "knapptryckning"och hela vägen upp vid nästa så är svaret ja, det fungerar som vanligt. Idag var det bara ca -4 grader på morgonen och inga som helst problem med detta ????

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]