Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja det stämmer men man kan ju inte programmera om hasrtighetsmätaren den är ju analog så att säga men allt annat ska kunna programeras om. Jag tror att killen på Volvo missuppfattade dig om just hastighetsmätaren för den ska ju naturligtvis bytas men det andra sitter ju i alla andra bilar.
Användarvisningsbild
av hollan
även miles mätaren går att ändra till km och bilen räknar själv ut mätarställningen i km så bilen kommer ha rätt mätarställning efter programeringen
av Cedrix
Alan5 skrev: Fick 18.4 MPG = över 11.45 l/mil men enligt tankningen gick det på 11.5 liter/mil

Hoppas ni menar 11,5 liter/100km, och inte 11,5l/mil? Låter lite väl mycket även för en XC90.
av Alan5
Jag har frågat igen Volvo Borås, de viste inget om det..
Ringt Bilia Göteborg, de sa att det kostar runt 5000kr..
Kan ni hänvisa mig någonstans för runt 1000-1500kr som blev nämns här?
MVH
Användarvisningsbild
av hollan
Alan5 skrev:Jag har frågat igen Volvo Borås, de viste inget om det..
Ringt Bilia Göteborg, de sa att det kostar runt 5000kr..
Kan ni hänvisa mig någonstans för runt 1000-1500kr som blev nämns här?
MVH
då undrar jag hur du frågar när du pratar med volvo?
detta är ju vardags mat med importerade bilar och ändra språk du skall betala för en nerladdning mjukvara och själva mjukvaran svenska applikation sen när dom är inne i bilen med vida så ändrar man till km i dim och l/km brukar landa på en ca 500 i arbete och nån hundring för mjukvaran men du kommer ha kvar din miles skala så klart om du vill ha ren km skala så snackar vi en 5000-6000 tusen för då måste dim bytas alltså hela kombi instrumentet
Användarvisningsbild
av Perra83
Helvete 5000kr för en mjukvara!? :-O)
Be dom beskriva i detalj vad det är som ingår. Jag ska på skoj fråga på Rejmes (Volvo) här i lindesberg vad det kostar att få ny mjukvara.

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Gara[…]

Som nyligen inhoppad i en 4a kan jag flika in med […]

hej jag har en volvo V70N från 2002 som har […]