Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JörgenB
wissel skrev:Rostskyddsbehandlad ?
Min åsikt = Import blir alltid dyrare i slutändan.......

Alltid skit bilar.
En importare är en bil någon köpt ny och inte servat, dom kör dom på rödmarkeringen konstant och när den blivit 3år så säljs den till sverige. Rostskydd finns ej trotts att det är std på en volvo worldwide så är det bort prutat vid ny köp.

Nä fy faan för dessa import lik.....

Vakna upp och inse det är vi i sverige som skruvar mätare inte tysken, belgaren eller jänken. Vi Vi Vi är dom som anser att våra bilar minsan är bättre än andra, se bara på det fantastiska märket saab.
av Alan5
Ta det lugn JörgenB..
Det du fruktar finns även i sverige som svensksåld gott om :)
av JörgenB
Alan5 skrev:Ta det lugn JörgenB..
Det du fruktar finns även i sverige som svensksåld gott om :)

Seriöst!!!
Själv åker jag Belgien kärra. Som sagt det är vi svenskar som är mil känsliga och skruvar mätare, inte tyskar, belgare mfl.
Ska bli kul och se alla våra plastade taxi bilar som är metallic färgade under. Dessa kommer skruvas som fn.
av Lövet
Tänkte först skriva något lagom elakt mot JörgenB men med andra inlägget blev det ju tydligare att det var ironi. Håller med honom. Vi är fasligt pigga i Sverige på att tro att våra bilar är mest vårdade i hela världen trots att inget egentligen tyder på det.

Det som gett importbilar dåligt rykte är svenska importörer som har en osviklig förmåga att låta bilarna tappa 50% av mätaren på färjan över från Tyskland.

Däremot kan det vara bra att veta att på andra märken är Volvo så skiljer det ofta betydligt mer på bilar sålda i olika länder. BMW har exempelvis olika värmepaket, batteri och även olika varianter av vevhusventilation beroende på om bilen sålts i ett varmt eller kallt land. Akta er för italienimport med andra ord där.
av Alan5
Nu är samtalet återuppfattat rätt iaf :)
Personligen tycker jag att det är jätte konstig. För när man köper en BMW från Tyskland är det betydlig bättre när det gäller rost än en som finns redan nu i sverige (om man inte har påkostat bilen förstås) vilket man knappt byter olja idag :)
Jag tycker en import bil är billigare eftersom skattar & andra kostnader utomlands är mycket bättre än här i sverige. Varför ingen importerar från Norge eller Danmark?
Jag testar bilen gärna, antal ägare & miltal & import eller svensktsåld har INGEN betydelse för min del.
Men jag vill gärna ändå veta allmänna info så som vad man ska tänkta på på en import från Dubai eller USA eller resten av europa. Precis som Andreas sa, olika värmepaket & sånt.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]