- mån 13 mar 2006, 19:49
Joggen skrev:Hej!Du måste ha fått fel pris,, det är som boeder säger,,priserna har ju inte gått upp,,,däremot gått ner.du måste fått totalt pris,,kolla en gång till utan tillägg!
Jag står i begrepp att utföra 4000 mila service på min V70 -04. Jag har fått en uppgift på att det kostar 3898 SEK på Bilia. När jag sedan kollar vad dom verkligen gör blir man ju minst sagt arg. Kontroll av en del grejer typ yttre belysning och signal horn. Byte av olja, oljefilter och kupé luftfilter. Kan inte ta mycket mer än en halvtimme för ett proffs att utföra detta och det ska dom ha nästan 4000 SEK för!!!!
Är det någon som har förslag på hur jag ska komma undan detta? Hur mycket är stämpeln i serviceboken värd? Kan vilken bilfirma som helst stämpla den eller måste det vara en Volvo-verkstad? Finns det något sätt att släcka service-meddelandet man får upp? Har någon förslag på alternativ till Volvos dyra verkstäder?
Många frågor men jag blir upprörd av sånt här som jag tycker är rena rama bluffen från Volvos sida!