Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gnestakalle
I karossen. :-)-)

Mvh GK
av pwassvik
Har själv 3st NBB 225 fast med 75W xenon och Volvos kabelmatta.
Du får helt enkelt inte fram tillräckligt med ström till ballasterna då Volvos kabel matta är ganska klen och har dålig matning.

Jag hade samma problem. Jag gjorde så att jag snodde kontakten från Volvos kabelmatta och byggde en egen som tar ström direkt från pluskabeln. Med relä och säkring också såklart och väl tilltagna kablar. (finns ritning här på forumet, sök).

Efter detta så funkar det hur bra som helst och jag kan styra ljusen med knappen inne i kupén.

Vet att min ballaster drar ca 13-14A vid uppstart sen så går de ner och ligger stabilt på ca 8-9A så jag har säkrat upp med 40A säkring för att vara på den säkra sidan.
av eckexd
Jag tar upp detta igen När min Lampa lyser gult med dom andra 2 lyser blått Och det har inte med strömen att göra efter som jag har testat med bara en strålkastare och det blir samma då , sen har ja fått ny lampa idag så testade samma sak .. så provade ja nya lampan i alla andra strålkastare funkade inte allas i någon strålkastare , måste vara fel på lampan nr 2 ? kan det så vara att det kan vara serie parti med trasiga lampor ?

Kom gärna med ide om vad ni tror , vill gärna att 3de lampa ska lysa som dom andra 2 ska se vad mekonomen säger i morgon , har även testat med ett till Relä ingen skilland

MVH Erik
:)
av eckexd
Japp alla 3 Ballaster är testade och inga fel på dom alla 3 Ballastar funkar på dom 2 andra strålkastare men inte den 3:e Kan det finnas en möjlighet till ett helt parti lampor som är dåliga ? Ja har kollat allt har liksom 70 A relä 50 watts xenon , enda fel ja hittar att det är lampan . men den lyser blått under uppvärmningen men när lampan är varm blir den Gul/brun medans dom andra 2 blir blåa , har kopplat in en strålkastare helt själv blir samma sak så det är inge ström fel

MVh
Erik
av pwassvik
Om alla ballaster funkar så skulle ju jag med tro på lampan, visst kan en hel batch med lampor bli fuckade men då borde leverantören ha lite koll på det. Be dem skicka en ny från en annan batch.

Har alla lampor samma färgtemp?
Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]