Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
man felsöker inte på fel vid service.
Bilar kan ha alla möliga fel, så om man skulle lägga in felkodsavläsning med tillhörande felsökninger på alla koderna så skuller en srivice ta några der typ :-) lagom kul sne om ägaren till bilen redan kände till alla fal (snacka om att uppfinna hjulet 2ggr)
av patrik.maria
" man felsöker inte på fel vid service.
Bilar kan ha alla möliga fel, så om man skulle lägga in felkodsavläsning med tillhörande felsökninger på alla koderna så skuller en srivice ta några der typ :-) lagom kul sne om ägaren till bilen redan kände till alla fal (snacka om att uppfinna hjulet 2ggr) "

Tycker att det BORDE vara en enkel sak att få ut felkoder från en databox, att det alltid ska krånglas till ;)

Tack för länken Klima, mkt bra.

Återigen :2. jag hittar säkring till sirenen, men om det finns en säkring som täcker hela larmet, så vet jag inte vilken det skulle vara ?!
3.Kan det gå bra med att sätta dit vilket siren som helst, eller måste den ha batteri backupp ??
Användarvisningsbild
av wissel
När jag läser av Koderna så tar det ca 40 sekunder med PPC avläsaren !
Du kan inte använda "annan siren" då den fordrar programvara.
Har du ingen i din närhet med PPC felkodsavläsare ?
Känns liiite som om det är för tidigt för Sirenbyte faktiskt !
Tala om var bilen finns o fråga här på Forumet efter någon villig för avläsarning !
av gsx550
wissel skrev:När jag läser av Koderna så tar det ca 40 sekunder med PPC avläsaren !
Du kan inte använda "annan siren" då den fordrar programvara.Har du ingen i din närhet med PPC felkodsavläsare ?
Känns liiite som om det är för tidigt för Sirenbyte faktiskt !Tala om var bilen finns o fråga här på Forumet efter någon villig för avläsarning !

Om du redan har larm och siren behövs ingen ny programvara vid sirenbyte.

Jag hade problem med att min S60 -04 falsklarmade. Läste ut felkoder och fick "kommunikationsfel siren". Bytte siren och sedan dess har den inte falsklarmat, så att behöva byta siren på en -02 är nog inte för tidigt.
av monatius
Lite "lustigt" med falsklarm p.g.a. att sirénens batteribackup är dålig. Borde väl inte ge larm då. OBS: Jag ifrågasätter inte diagnosen, bara undrar varför...
Användarvisningsbild
av wissel
Skulle aldrig byta grejjer för nästan 2000 pengar om jag inte är säker.
kan ju vara en glappis eftersom den är helt tyst.....byta grejjer på chans är enbart.......
av Lankfisher
Jag lägger till en fråga i denna tråd istället för att göra en ny.

Jag har en V70N 2002 med samma felkod när jag startar bilen. Larmet går inte igång och när jag låster bilen så blinker det inte heller på dom bakre blinkers glasen som ska indikera att larmet är igång om jag inte har fel?

Har ej kollat säkringen då jag inte hittat någon info om vilken det är.

Så om någon har tips om vilken säkring det kan vara så tipsa på. Kan det bara vara sirenen för mig med även fast det inte blinkar till på bilen när jag låst den?

Mvh Danne

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.