Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wengen
volvofantast skrev:
wengen skrev:Kan man inte koppla ur sensorerna jag vill inte ha dem längre dem går ju bara sönder
Jag gjorde det igår på våran v70 och det kostade 535kr med volvo kort. :D
jag ringde Bilia i dag och det kostade 910kr så var gjorde du det någonstans.
av Rumpnisse
Kollade Ebay nu. 174kr från England eller 260 från Tyskland. 140 Kina.
- Blir frestad att köpa från England. För 174 så kan jag ju likväl byta allihopa. Iofs bara en som är stendöd men är så jävla irriterad att den aldrig säger ifrån när jag backar rakt bakåt utan få utslag.

Några funderingar...

1) Vissa erbjuder 10års garanti, andra livstidsgaranti. Vad tänker ni om detta? A: Att dom troligen går i konkurs innan så dom är generösa. B: blivit bättre kvalite på sensorn?

2) Vissa påpekar att det inte alltid är samma sensor hela vägen runt på kofångaren. Men det är det på V70 iaf eller?

3) Enstaka nämner "genuine" vilket jag då vill tolka som äkta.. fast ser att det inte alls är volvos egna såsett. Ska man lägga något värde i hans genuine?

4) Finns det inga andra sensorer med bättre räckvidd?
av aldrigstanna
Står inför samma operation själv.
Det jag inte förstår:
behöver man borra/ta bort poppnitar under och från sidan av stötfångaren, samt i såfall, sätter ni ditt nya från biltema eller behöver det vara original? Under verkar det vara Volvos plastpopnitar.
Tänker på vad man behöver införskaffa innan man börjar riva ner det..
av aldrigstanna
Gick fint! Tog några timmar. Stötte på lite huvudbry... Verkade vara glapp i ena kontakten, men som började fungerade efter lite wd40 och byte av sensorer ett par gånger.
Totalt kostnad= 50 kr! Köpte begagnade sensorer på skroten.
Gjorde allt själv fungerade bra.
Men vida sa att nr var trasig. Bytte sensor i2an, fungerade ej. Satte i sensorn från 2 på 1an, då slutade både 1 och 2 fungera. Satte in en ny begagnad i nr 1, och satte den gamla 1an i nr 2. Då fungerade det. Vet ej om bara 2an var trasig eller om det var något mer problem. Men nu funkar det jiho! Om någon ser en blå V70 med silver sensor, tuta :-D
Tack för beskrivning, guld värd!
Oljebyte i Haldex

Fyll den, du kan inte mer än fylla den, det […]

Väcker denna tråden för jag har […]

Sten mellan skiva och bromssköld, eller s&ari[…]

Hej Är det någon som lyckats montera s/[…]