Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av P1800
Hej, köpte knapp och kablage för runt tusenlappen till min V70 -02. Trångt som f-n att komma åt kontaktstycket och lyckades inte få någon funktion den vägen. Det slutade med en simpel strömtjuv på helljuskablaget till reläspolens ena uttag, Andras sidan till -/ chassie, +12V från stora plinten bakom motorn till reläklontakten och vidare till x-ljusen. Så har det varit i 4 år nu funkar kanon. Detta kunde jag ha fixat för 50-lappen med ett relä från Biltema...
av buffonmk3
P1800 skrev:Hej, köpte knapp och kablage för runt tusenlappen till min V70 -02. Trångt som f-n att komma åt kontaktstycket och lyckades inte få någon funktion den vägen. Det slutade med en simpel strömtjuv på helljuskablaget till reläspolens ena uttag, Andras sidan till -/ chassie, +12V från stora plinten bakom motorn till reläklontakten och vidare till x-ljusen. Så har det varit i 4 år nu funkar kanon. Detta kunde jag ha fixat för 50-lappen med ett relä från Biltema...

Glömde du sätta i en säkring i den tomma plattsen i säkringslådan ovanför luft-burken? :roll:
Användarvisningsbild
av P1800
buffonmk3 skrev:
P1800 skrev:Hej, köpte knapp och kablage för runt tusenlappen till min V70 -02. Trångt som f-n att komma åt kontaktstycket och lyckades inte få någon funktion den vägen. Det slutade med en simpel strömtjuv på helljuskablaget till reläspolens ena uttag, Andras sidan till -/ chassie, +12V från stora plinten bakom motorn till reläklontakten och vidare till x-ljusen. Så har det varit i 4 år nu funkar kanon. Detta kunde jag ha fixat för 50-lappen med ett relä från Biltema...

Glömde du sätta i en säkring i den tomma plattsen i säkringslådan ovanför luft-burken? :roll:
Möjligen, det var flera år sedan så jag minns inte om jag kollade det. Det funkar bra som det är nu.

Tack för uppslaget!
D4 VEA dricker olja

Nu har jag kört 1400 km och bilen går f[…]

Blir nog billigare att köpa ett diagnoskitt f[…]

Felkodsläsare V60 -19

Det funkade 👍🏼

Hej! Misstänker att jag kommer att behöv[…]