Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
Kylboxar borde väl vara det mest utbredda användningsområdet? Det är i alla fall vad jag hade tänkt använda det till om jag får tummen ur att köpa det.
Användarvisningsbild
av Loner
kylbox var anledningen till att jag monterade mitt, ny sitetr det en lite laddningsbar ficklampa i uttaget :)

/L
Användarvisningsbild
av AWWD
Brainded skrev:En dum fråga bara, vad använder ni det uttaget till?
Kylbox :)

/AWWD
av Sid
Jag skall oxå montera in det i mina nya bil, hade det i min gamla, o i den satt det en extra fläkt till hundarna på somrarna.
Användarvisningsbild
av Ericsson
Lyft av gammal tråd.
Köpte mitt uttag idag á 293,75 SEK. Hur skiljer sig ett "originalmonterat" ifrån detta uttaget?

/Uffe
Loner skrev:
Mikael.T skrev:Hej..
<snip>
Det eftermonterade uttaget kopplas inte på samma stt som ett originalmonterat (skall när det blir bättre väder, testa att koppla mitt enligt hur ett original är monterat)

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
Ericsson skrev:Lyft av gammal tråd.
Köpte mitt uttag idag á 293,75 SEK. Hur skiljer sig ett "originalmonterat" ifrån detta uttaget?

/Uffe
Loner skrev:
Mikael.T skrev:Hej..
<snip>
Det eftermonterade uttaget kopplas inte på samma stt som ett originalmonterat (skall när det blir bättre väder, testa att koppla mitt enligt hur ett original är monterat)

/L
jag tror inte att dom eftermonterade kopplas in så att föraren får meddelande i dim när han stänger av bilen, om att något är inkopplat i detta uttag.
Användarvisningsbild
av AWWD
CarMan skrev:jag tror inte att dom eftermonterade kopplas in så att föraren får meddelande i dim när han stänger av bilen, om att något är inkopplat i detta uttag.
Korrekt, i det eftermonterade bryts strömmen när tändningen stängs av istället.

/AWWD
Användarvisningsbild
av CarMan
AWWD skrev:
CarMan skrev:jag tror inte att dom eftermonterade kopplas in så att föraren får meddelande i dim när han stänger av bilen, om att något är inkopplat i detta uttag.
Korrekt, i det eftermonterade bryts strömmen när tändningen stängs av istället.

/AWWD
kan man inte välja kopplings sätt? mins inte riktigt.
Användarvisningsbild
av AWWD
CarMan skrev:kan man inte välja kopplings sätt? mins inte riktigt.
Inte om man går efter beskrivningen.

/AWWD
Användarvisningsbild
av Loner
Ericsson skrev:Lyft av gammal tråd.
/Uffe
Originalmonterat går via bla via en shunt, som skall gör att du får info i displayen att nått strömförbrukare är ansluten, ror även att originaluttaget är konstat 12V, det eftermonterade är ju bara aktivt när tändning är påslagen.

Har inte hunnit "gräva" ner mig i detta, det står än så länge bara på "att göra listan"

/L
installera dragkrok

De delar som du behöver för att montera […]

Kan inte låsa upp dragkroken

Tack för den. Jag hade fel -- det går a[…]

Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]

Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]