kylbox var anledningen till att jag monterade mitt, ny sitetr det en lite laddningsbar ficklampa i uttaget :)
/L
Moderator: Moderatorer
Loner skrev:Mikael.T skrev:Hej..
<snip>
Det eftermonterade uttaget kopplas inte på samma stt som ett originalmonterat (skall när det blir bättre väder, testa att koppla mitt enligt hur ett original är monterat)
/L
Ericsson skrev:Lyft av gammal tråd.jag tror inte att dom eftermonterade kopplas in så att föraren får meddelande i dim när han stänger av bilen, om att något är inkopplat i detta uttag.
Köpte mitt uttag idag á 293,75 SEK. Hur skiljer sig ett "originalmonterat" ifrån detta uttaget?
/Uffe
Loner skrev:Mikael.T skrev:Hej..
<snip>
Det eftermonterade uttaget kopplas inte på samma stt som ett originalmonterat (skall när det blir bättre väder, testa att koppla mitt enligt hur ett original är monterat)
/L
CarMan skrev:jag tror inte att dom eftermonterade kopplas in så att föraren får meddelande i dim när han stänger av bilen, om att något är inkopplat i detta uttag.Korrekt, i det eftermonterade bryts strömmen när tändningen stängs av istället.
AWWD skrev:kan man inte välja kopplings sätt? mins inte riktigt.CarMan skrev:jag tror inte att dom eftermonterade kopplas in så att föraren får meddelande i dim när han stänger av bilen, om att något är inkopplat i detta uttag.Korrekt, i det eftermonterade bryts strömmen när tändningen stängs av istället.
/AWWD
CarMan skrev:kan man inte välja kopplings sätt? mins inte riktigt.Inte om man går efter beskrivningen.
Ericsson skrev:Lyft av gammal tråd.Originalmonterat går via bla via en shunt, som skall gör att du får info i displayen att nått strömförbrukare är ansluten, ror även att originaluttaget är konstat 12V, det eftermonterade är ju bara aktivt när tändning är påslagen.
Köpte mitt uttag idag á 293,75 SEK. Hur skiljer sig ett "originalmonterat" ifrån detta uttaget?
/Uffe
Läste ett test at Zeekr 7X i Teknikens vä[…]
Jag har SIM-kort i bilen mest för att då[…]