Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tompak skrev:Eh, ursäkta om jag är dum men.... Varför vill man ladda ner/titta på ett serviceprotokoll här på sajten?
Hur vet du annars vilka punkter bilen ska servas på vid vissa intervaller och hur ser du till att få ett snyggt protokoll på det om du går till Harrys bilverkstad som stämplar fint i serviceboken men nu kan bifoga ett protokoll.

Enligt min bedömning är de som alltid lämnar in bilen på en auktoriserad Volvoverkstad eller är gör-det-självare som inte är intresserade av ett dylikt protokoll. Men alla vi andra...
Bosa skrev:Istället för att klaga på att uppohoppa och JimDK gjort sig besväret att dela med sig av detta så riktar jag ett stort tack till dem istället. :)
Jag har definitivt inte klagat, jag bara undrade... Nu har jag fått mina svar. Tack för det.
uppohoppa skrev:Jag har förstått att serviceprotokollen av någon underlig anledning är lite halvsvåra att komma åt. Jag har ett inscannat protokoll som kanske kan vara av allmänt intresse. Hur gör jag för att ge er andra möjlighet att ladda hem det? Jag har ingen sajt jag kan parkera dokumentet på. Finns det något ställe på denna sajt jag kan lägga det?

Hur gör jag?
Jag har ett nyare protokoll som är nyare än de som jag sett här, men bara för V70 för års V70N årsmodellerna 05-08. Jag skickar gärna. Rättelse:Den gäller för åren 05-08 och modellerna S80, V70N, XC70, S60 05-09, XC90 05-. Dock ej för BI-fuel, R-line

Jo, det är av konkurrensskäl de inte vill att man tar protokollen till annan verkstad och får gjort det billigare. Du kan kontakta Volvo personvagnar i Göteborg och lägga ett meddelande till dem. Jag fick serviceprotokollet dagen efter till min modell. Mycket bra service - en eloge till dem. Bilia i Malmö vägrade att lämna ut protokollet, det är tacken för att man handlar bil hos dem.
Länken till personvagnar för att beställa protokollet http://www.volvocars.com/se/top/about/c ... kshop.aspx

Kuriosa: Jag sparar 4000:- på att göra servicen själv, ja jag får ju inte assistans och ny mjukvara, och de andra garantierna. 4000:- är ju trots allt 4000:-. Det är många timmar efter skatt man får jobba för de slantarna. Sparar man bara kvittona för reservdelarna och oljan mm tillsammans med egenhändigt ifyllda protokollet tycker jag det är mer värt en verkstadsstämpel. Hur säker är man på att de gör jobbet ärligt? Man har ju sett skrämmande exempel på TV på rena slarv.

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]

Vatten I bagagen på S60

Kan vara bakrutan som läcker. Har varit utf&o[…]