Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Måste väl finnas en separat säkring för strålkastar spolningen? fram Jag tog bort den för bakrutan i allafall och torken.....
av Mbil
Har en 06:a sen i november,med tillval automatlåda.Bilen fungerar utmärkt,tyst och fin inga anmärkningar-kört ca 650 mil.
av Tobias_A
Tackar! Tråden höll på att spåra ur där ett tag :-)

Jo, jag det är en bra och vettig bil på alla sätt, inte modernast eller snålast men en vettig totalekonomi om man sköter sin bil på rätt sätt..

Jag är inte ute efter en sportbil denna gången utan bara en vettig bil för den lilla familjen
av Jan-A
Har också en -06 sen i oktober. Fungerar bra. Antisladden går dock inte koppla ur helt på dessa modeller (egentligen inget att gnälla över). Monterade extra baksäte, verkar som om Volvo tänkt till och har förberett för en massa tillbehör. Det tyckte jag att man märkte då jag monterade sätet.

Tycker att det är bra pris på bilen för vad man får. Däremot inbillar jag mig att Saab 9-5 har skönare stolar och en bättre vägkomfort. Den känns dock mindre.
av Tobias_A
Har ni hunnit få koll på bensinförbrukningen ännu? Har ni låtit montera drag och vad kostade det isåfall??

Mvh Tobias
av Moody
Tobias_A skrev:Har ni hunnit få koll på bensinförbrukningen ännu? Har ni låtit montera drag och vad kostade det isåfall??

Mvh Tobias
Har för mig mitt avtagbara kostade knappa 8000, och man kunde dra av 2000 om man ville ha ett fast
av anderc
ja det stämmer som moody säger jg gav väl ca 6000kr för mitt fasta drag och en 5-6000kr för vingen monterad och klar. Vinterdäck köpte jag också.

Min säljare ville inte ge mig ngn rabatt på extrautr. trots att jag var redo att även lägga på en motorvärmare då. :evil:

Annars är jag supernöjd. Vill inte heller skruva i bilen för mkt. Men monterade in fjärr till ratten själv. Skall montera stänkskydd oxå när det blir lite varmare.

Detta är min första volvo. Och jag kan säga att jag inte ångrar mig ett dugg, vi (sambon och jag) höll på och velade mellan, A4, 9-5, C5 och nya passaten. Ingen av dessa bilar kändes så modern som V70. Passaten var ok. Men tror att man tröttnar på utseendeet.
KÖP en limited är mitt råd.

Ang stolar så har ju V70 utsetts till världens bästa framstolar enligt ngn expert på ergonomi.

/ Andreas
av Tobias_A
Är lite sugen på färgen Barents Blå metallic, någon som har sett en sån? Är den väldigt mörk? Eller rekommenderar ni någon av dom andra färgerna?

426 Silver metallic
455 Titanium grå metallic
466 Barents blå metallic

Blir nog en tur til den lokala Volvohandlaren i helgen för att se om det finns en att provköra och klämma lite på.
av Noodles
Moody skrev:
Tobias_A skrev:Har ni hunnit få koll på bensinförbrukningen ännu? Har ni låtit montera drag och vad kostade det isåfall??

Mvh Tobias
Har för mig mitt avtagbara kostade knappa 8000, och man kunde dra av 2000 om man ville ha ett fast
Jag vill minnas att jag skulle få ett fast drag monterat och klart för ~4200:- på RolfEricssonBil?!
av Teemu
Annars brukar dragkrokar vara rätt enkla att montera nuförtiden då bulthål mm är förberett.

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]