Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jenson
Byt packboxen!!!!
Jag bytte koppling på en 850 på volvo verkstad för ex antal år sen, de bytte inte packboxen :evil: pga att den var torr och fin. Ett år senare läckte packboxen med resultat att operationen fick göras om.
Ibland så går packboxen innan koppling, skulle man då bara byta packningen utan att byta koppling.
Nej se till att de byter packningen också
:wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Kan bara hålla med dom som förordar byte. Det finns ingen anledning att vara dumsnål.
Användarvisningsbild
av Bosa
Lämnade in bilen idag för kopplingsbyte med order om att även byta packboxen. Hämtade bilen på eftermiddagen men de hade inte bytt packboxen, det såg så torrt ut så beslutet att den inte behövde bytas togs av verkstaden utan att fråga mig. :(

Har dessutom ett missljud när jag vrider på ratten, verkar nästan som att rattstången skrapar emot nåt. Har även fått ett "fräsande" ljud som följer varvtalen. Ska dit imorgon iaf vad gäller missljuden.
Användarvisningsbild
av iigloo
När du ber verkstaden byta packbox och de tar ett eget beslut att INTE göra det ska du kräva ett skriftligt intyg av dem att de garanterar att packboxen klarar ett kopplingsbyte till. Om den inte gör det ska verkstaden stå för alla omkostnader som uppstår kring ett läckage. Du betalar givetvis bara vad det skulle ha kostat i samband med kopplingsbytet.
Användarvisningsbild
av CabBO
När jag hade problem med packboxen och det läckte olja på min 850 -95:a så kostade reparationen många tusenlappar (har för mig närmare 10000kr). Dom fick riva massor för att komma åt problemet. Detta var på Bilia och då säger dom att varje gång man byter koppling så byter man packboxen också. När dom nu bytte packboxen så passade dom på att byta koppling också. Bilen hade då gått ca 19500mil. Detta var några år sedan.

@Soffantjejen , VDN kan ju ha uppdaterats om den […]

Fortfarande inga felkoder. Sen upptäcktes de[…]

Om man inte kan göra det själv skulle ja[…]

Jag hade motsvarande problem en gång i tide[…]